Budova nabídne moderní a přehledný prostor, ve kterém nebudou chybět obchody, automaty na jídlo a nápoje, toalety a výdejní boxy. Chybět nebude ani bezbariérový přístup až k vlakům. Stavební práce potrvají do podzimu příštího roku.
Stavba nové budovy je jednou z posledních etap celkové modernizace trati do Kladna-Ostrovce, která začala v závěru roku 2022. Stavbaři celý úsek zdvoukolejnili a vybudovali moderní nástupiště ve stanicích Kladno, Kladno-Ostrovec a na zastávce Kladno-město. Ta se nově stala přestupním terminálem mezi vlaky a MHD. Hotový je už silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, další se buduje ve Wolkerově ulici. Vzniká také podchod u Sletiště.
„Na kladenském nádraží můžeme zaznamenat řadu změn, kterými v posledních několika letech prošlo. Cestující už můžou využívat moderní nástupiště, na která se dostanou pohodlně výtahy z nově vybudovaného podchodu. Ten spojil nádraží přímo s kročehlavským sídlištěm. Už příští rok je doplní elegantní prosklená budova,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
„Počítáme s tím, že nové nádraží bude mnohem využívanější než dřív. Kromě přívětivější podoby nové budovy tomu napomůže i široké a prostorné propojení haly s podchodem i moderní architektura, která vytváří otevřený a světlý prostor. Navíc jsme upravili původní plány, eskalátor z podchodu tak nakonec nepovede na přilehlé nástupiště, ale přímo do budovy. Cestující po něm vyjedou rovnou do prostoru s komerčními jednotkami,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Předpokládané náklady na projekt dosahují 4,7 miliardy korun. Samotná budova vyjde na 150 milionů korun.