Kina nespasila ani Mission Impossible. Zvrátí stav Barbenheimer?

Letní trháky neuspěly. Ani Tom Cruise se sedmou Mission Impossible neuspěl tak, jak se očekávalo. Zachrání kina Barbenheimer?

Margot Robbie a Ryan Gosling ve filmu Barbie.

Margot Robbie a Ryan Gosling ve filmu Barbie.
Zdroj: Warner Bros.

  • Margot Robbie a Ryan Gosling ve filmu Barbie.
  • Zdroj: Warner Bros.

Flash, pátý Indiana Jones, sedmé Transformers a nyní i sedmá Mission Impossible. Velké letní trháky nedokázaly nahnat dostatečné množství diváků do kin a díky enormním rozpočtům jde o kasovní propadáky, které se z kin nezaplatí.

V případě uvedení filmů do kin platí, že kromě rozpočtu je třeba započítávat i náklady na reklamu, které se u velkofilmů pohybují kolem 100 až 150 milionů dolarů. Někdy i více. Při bližším pohledu na výše zmíněnou čtveřici blockbusterů je evidentní, že příjmy z kin (kdy se studiím vrací necelá polovina z ceny lístku) nebudou na těžkotonážní náklady stačit.

V neděli Flash přepočítával 263 milionů dolarů z celého světa, při rozpočtu 220 milionů (bez nákladů na reklamu), by ovšem potřeboval přinejmenším 700 milionů, které v kinech nastřádalo desáté Rychle a zběsile, aby účetní nebyli v červených číslech. Indiana Jones je na tom ještě hůř. Disney do rozlučky Harrisona Forda s ikonickým hrdinou investovalo 295 milionů dolarů (bez nákladů na reklamu). Aktuálně je Indy na 302 milionech z celého světa a nedosáhne ani na půl miliardy z kin.

O něco lépe jsou na tom Transformeři a Cruise, ale ani oni se nemohou radovat. Dvě stě milionový rozpočet (bez nákladů na reklamu) Transformers: Probuzení monster momentálních 420 milionů z kin nespasí. Ani zde z toho nebude půl miliarda natož potřebných alespoň 600 milionů. Tom Cruise po prvním víkendu, kam se započítávají i všechny předpremiéry z předešlých dní, přepočítává 235 milionů dolarů z celého světa. Háček je ovšem v blížící se konkurenci a také v takřka 300 milionovém rozpočtu. V tomto případě by Cruise potřeboval alespoň 800 milionů, ale těch se nedočká.

Kinaři po extrémně úspěšném Super Mariovi a květnové trvalce Strážci galaxie 3 marně čekají na další opravdový hit. Vypadá to však, že se dočkají již tento víkend. Těžko hledat natolik rozdílnou dvojici filmů, jakými je komediální Barbie s Margot Robbie a Ryanem Goslingem a životopisný tříhodinový spektákl Christophera Nolana Oppenheimer o vynálezci atomové bomby.

Nejdříve se zdálo, že oba filmy budou na totožném dni uvedení tratit, ale virální kampaň, která vábí na dvojitou návštěvu multiplexů a ukazuje herce z obou filmů, kteří oznamují, že půjdou na „konkurenci“ a v příspěvcích na sociálních sítích fotí lístky, dává tušit, že oba filmy budou letním hitem a potažmo trvalkou, která kinaře nasytí i během srpna. Aktuální predikce hovoří o až 100 milionovém zahajovacím víkendu v amerických kinech pro Barbie a padesáti milionech dolarů pro Oppenheimera. U obou se predikce v průběhu posledního měsíce zvýšily až o třetinu.

Níže se můžete podívat na fejkové plakáty, trailery i trička lákající na filmovou událost léta - Barbenheimer.

Autor: Šimon Mitro

Související

Plakát k filmu Superman (2025)
Film a TV Kino

Top 20 nejočekávanějších filmů roku 2025

Záběr z filmu Nosferatu (2024)
Film a TV Kino

Leden v kinech: Děsivý Nosferatu, animák roku i Bob Dylan

Záběr z filmu Ježek Sonic 3
Film a TV Kino

Prosinec v kinech: Animovaný Pán prstenů a třetí Ježek Sonic

IMG_8638
Zahraniční

Žena chce od výrobce panenek miliony, odkaz na porno prý způsobil jí i dceři šok