pátek 22. listopadu 2024

Kina nespasila ani Mission Impossible. Zvrátí stav Barbenheimer?

Letní trháky neuspěly. Ani Tom Cruise se sedmou Mission Impossible neuspěl tak, jak se očekávalo. Zachrání kina Barbenheimer?

Margot Robbie a Ryan Gosling ve filmu Barbie.

Margot Robbie a Ryan Gosling ve filmu Barbie.
Zdroj: Warner Bros.

  • Margot Robbie a Ryan Gosling ve filmu Barbie.
  • Zdroj: Warner Bros.

Flash, pátý Indiana Jones, sedmé Transformers a nyní i sedmá Mission Impossible. Velké letní trháky nedokázaly nahnat dostatečné množství diváků do kin a díky enormním rozpočtům jde o kasovní propadáky, které se z kin nezaplatí.

V případě uvedení filmů do kin platí, že kromě rozpočtu je třeba započítávat i náklady na reklamu, které se u velkofilmů pohybují kolem 100 až 150 milionů dolarů. Někdy i více. Při bližším pohledu na výše zmíněnou čtveřici blockbusterů je evidentní, že příjmy z kin (kdy se studiím vrací necelá polovina z ceny lístku) nebudou na těžkotonážní náklady stačit.

V neděli Flash přepočítával 263 milionů dolarů z celého světa, při rozpočtu 220 milionů (bez nákladů na reklamu), by ovšem potřeboval přinejmenším 700 milionů, které v kinech nastřádalo desáté Rychle a zběsile, aby účetní nebyli v červených číslech. Indiana Jones je na tom ještě hůř. Disney do rozlučky Harrisona Forda s ikonickým hrdinou investovalo 295 milionů dolarů (bez nákladů na reklamu). Aktuálně je Indy na 302 milionech z celého světa a nedosáhne ani na půl miliardy z kin.

O něco lépe jsou na tom Transformeři a Cruise, ale ani oni se nemohou radovat. Dvě stě milionový rozpočet (bez nákladů na reklamu) Transformers: Probuzení monster momentálních 420 milionů z kin nespasí. Ani zde z toho nebude půl miliarda natož potřebných alespoň 600 milionů. Tom Cruise po prvním víkendu, kam se započítávají i všechny předpremiéry z předešlých dní, přepočítává 235 milionů dolarů z celého světa. Háček je ovšem v blížící se konkurenci a také v takřka 300 milionovém rozpočtu. V tomto případě by Cruise potřeboval alespoň 800 milionů, ale těch se nedočká.

Kinaři po extrémně úspěšném Super Mariovi a květnové trvalce Strážci galaxie 3 marně čekají na další opravdový hit. Vypadá to však, že se dočkají již tento víkend. Těžko hledat natolik rozdílnou dvojici filmů, jakými je komediální Barbie s Margot Robbie a Ryanem Goslingem a životopisný tříhodinový spektákl Christophera Nolana Oppenheimer o vynálezci atomové bomby.

Nejdříve se zdálo, že oba filmy budou na totožném dni uvedení tratit, ale virální kampaň, která vábí na dvojitou návštěvu multiplexů a ukazuje herce z obou filmů, kteří oznamují, že půjdou na „konkurenci“ a v příspěvcích na sociálních sítích fotí lístky, dává tušit, že oba filmy budou letním hitem a potažmo trvalkou, která kinaře nasytí i během srpna. Aktuální predikce hovoří o až 100 milionovém zahajovacím víkendu v amerických kinech pro Barbie a padesáti milionech dolarů pro Oppenheimera. U obou se predikce v průběhu posledního měsíce zvýšily až o třetinu.

Níže se můžete podívat na fejkové plakáty, trailery i trička lákající na filmovou událost léta - Barbenheimer.

Autor: Šimon Mitro

Související

Záběr z filmu Gladiátor II
Film a TV Recenze

Recenze: Gladiátor II nedělá ostudu svému předchůdci. Epičností láká do kina

IMG_8638
Zahraniční Rodičovství

Mattel stahuje hračky s chybou na obale, na eBay se prodávají za desítky tisíc

Záběr z filmu Gladiátor II
Film a TV Kino

Listopad v kinech: Druhý Gladiátor, animovaná Pyšná princezna a děsivý klaun

Záběr z filmu Pulp Fiction
Film a TV Kino

Pulp Fiction slaví 30 let. Vrací se do českých kin