Flash, pátý Indiana Jones, sedmé Transformers a nyní i sedmá Mission Impossible. Velké letní trháky nedokázaly nahnat dostatečné množství diváků do kin a díky enormním rozpočtům jde o kasovní propadáky, které se z kin nezaplatí.
V případě uvedení filmů do kin platí, že kromě rozpočtu je třeba započítávat i náklady na reklamu, které se u velkofilmů pohybují kolem 100 až 150 milionů dolarů. Někdy i více. Při bližším pohledu na výše zmíněnou čtveřici blockbusterů je evidentní, že příjmy z kin (kdy se studiím vrací necelá polovina z ceny lístku) nebudou na těžkotonážní náklady stačit.
V neděli Flash přepočítával 263 milionů dolarů z celého světa, při rozpočtu 220 milionů (bez nákladů na reklamu), by ovšem potřeboval přinejmenším 700 milionů, které v kinech nastřádalo desáté Rychle a zběsile, aby účetní nebyli v červených číslech. Indiana Jones je na tom ještě hůř. Disney do rozlučky Harrisona Forda s ikonickým hrdinou investovalo 295 milionů dolarů (bez nákladů na reklamu). Aktuálně je Indy na 302 milionech z celého světa a nedosáhne ani na půl miliardy z kin.
O něco lépe jsou na tom Transformeři a Cruise, ale ani oni se nemohou radovat. Dvě stě milionový rozpočet (bez nákladů na reklamu) Transformers: Probuzení monster momentálních 420 milionů z kin nespasí. Ani zde z toho nebude půl miliarda natož potřebných alespoň 600 milionů. Tom Cruise po prvním víkendu, kam se započítávají i všechny předpremiéry z předešlých dní, přepočítává 235 milionů dolarů z celého světa. Háček je ovšem v blížící se konkurenci a také v takřka 300 milionovém rozpočtu. V tomto případě by Cruise potřeboval alespoň 800 milionů, ale těch se nedočká.
Kinaři po extrémně úspěšném Super Mariovi a květnové trvalce Strážci galaxie 3 marně čekají na další opravdový hit. Vypadá to však, že se dočkají již tento víkend. Těžko hledat natolik rozdílnou dvojici filmů, jakými je komediální Barbie s Margot Robbie a Ryanem Goslingem a životopisný tříhodinový spektákl Christophera Nolana Oppenheimer o vynálezci atomové bomby.
Nejdříve se zdálo, že oba filmy budou na totožném dni uvedení tratit, ale virální kampaň, která vábí na dvojitou návštěvu multiplexů a ukazuje herce z obou filmů, kteří oznamují, že půjdou na „konkurenci“ a v příspěvcích na sociálních sítích fotí lístky, dává tušit, že oba filmy budou letním hitem a potažmo trvalkou, která kinaře nasytí i během srpna. Aktuální predikce hovoří o až 100 milionovém zahajovacím víkendu v amerických kinech pro Barbie a padesáti milionech dolarů pro Oppenheimera. U obou se predikce v průběhu posledního měsíce zvýšily až o třetinu.
Níže se můžete podívat na fejkové plakáty, trailery i trička lákající na filmovou událost léta - Barbenheimer.
Barbenheimer poster art by @SteveReevesArt pic.twitter.com/75ompodFPJ
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) July 11, 2023
Another genius Barbenheimer poster pic.twitter.com/E8GNFD94fh
— Shadow Knight (@shadowknightdk) July 16, 2023
FIRST LOOK: Trailer Barbenheimer (2023) pic.twitter.com/WNPacdCL6K
— Bahas Tontonan (@bahastontonan) July 17, 2023
It's Barbenheimer time! pic.twitter.com/AW9ucHdtFb
— #Barbenheimer (@gendhis_ib) July 11, 2023
Happy Barbenheimer Week To All Who Celebrate #Barbie #Oppenheimer #Barbenheimer pic.twitter.com/Z8QMpT7f4z
— Heath (@LeastHesFunny_) July 17, 2023
This ken is death, the destroyer of world. #Barbenheimer pic.twitter.com/GsWll5dNOS
— ; (@abcdefghi8k) July 16, 2023