Od poloviny 80. let 20. století každoročně vítají sochy plukovníka Sanderse v životní velikosti, jež jsou během svátků převlečené za Santu, davy místních obyvatel i turistů po celém Japonsku.
Podle údajů, které zveřejnil americký řetězec rychlého občerstvení, utržilo KFC Japan v roce 2018 od 20. do 25. prosince 6,9 miliardy jenů, tedy zhruba 63 milionů amerických dolarů. Přičemž fronty před vchodem začaly už 23. prosince.
Nejrušnějším dnem KFC Japan bývá 24. prosinec, kdy se obvykle prodá asi pětkrát až desetkrát více jídla než v běžné dny. „S blížícími se Vánocemi hrají v televizi reklamy KFC - kuře vypadá velmi chutně. Objednáváme si ho s předstihem a pak si jdeme v určený čas do obchodu vyzvednout kyblík,“ řekla místní Naomi pro stanici CNN. „Ti, kteří si kyblík nerezervují, pro jídlo stojí v dlouhých několikahodinových frontách,“ dodala.
Pro pochopení toho, jak a proč se smažené kuře stalo v Japonsku synonymem Vánoc, je nutné vrátit se o několik desetiletí zpět. Po období úsporných opatření po druhé světové válce se japonská ekonomika začala postupně rozjíždět. „Ekonomická síla Japonska rostla. Lidé měli poprvé peníze na to, aby si mohli dopřát konzumní kulturu,“ uvádí Ted Bestor, profesor sociální antropologie na Harvardské univerzitě, který se posledních 50 let zabývá studiem japonského jídla a kultury.
Podle dokumentárního filmu Colonel Comes to Japan (Plukovník přichází do Japonska) z roku 1981, který režíroval John Nathan, se v tomto období rychlé globalizace rozšířil japonský průmysl rychlého občerstvení mezi lety 1970 a 1980 o 600 procent.
Společnost KFC byla součástí této skupiny a v roce 1970 otevřela svou první japonskou pobočku v Nagoji. Podle některých zpráv Takeshi Okawara, který řídil první KFC v zemi a později se stal generálním ředitelem KFC Japan, falešně propagoval smažené kuře jako tradiční americké vánoční jídlo, aby zvýšil prodej. Tím dosáhl toho, že desetitisíce Japonců houfně nakupovalo tuto žádnou americkou vánoční specialitu. Z falešného tvrzení těží KFC v Japonsku dodnes.