Pokud se zavazadlo po příletu do cílové destinace nedostane k majiteli, je důležité situaci řešit okamžitě, z letiště neodcházet a ztrátu nahlásit na přepážce příslušné letecké společnosti. Ty bývají rozmístěné na většině letišť přímo kolem výdaje zavazadel. Zaměstnanec u okénka bude chtít palubní lístek od zavazadla a vyplní formulář, který slouží pro zaevidování případu. Každé nahlášené zavazadlo má své číslo. To je dobré si pečlivě schovat. Většina linek má už sledování případů online.
Letecké společnosti jsou povinné na místě cestujícímu proplatit v případě ztráty kufru po příletu na dovolenou základní potřeby jako jsou hygienické potřeby, spodní prádlo, základní oblečení nebo léky.
Většina ztracených zavazadel se do 48 hodin najde a vrátí se zpět k majiteli. Pokud hledání trvá víc než 21 dnů. je oficiálně označené jako ztracené a cestující má právo na náhradu škody. Ta se vypočítá z obsahu kufru a jeho pořizovací ceny.
Jak se ztrátě kufru vyhnout
- na kufru nesmí chybět cedulka s kontaktními údaji majitele,
- na zavazadle nemají být polepky z předešlých letů,
- kufr a jeho obsah je vhodné před letem vyfotit,
- základní potřeby jako je spodní prádlo, kosmetika, léky nebo nabíječka je dobré přibalit do příručního kufru