Navzdory zvyšování cen energií jsou stále elektromobily na provoz levnější než auta na fosilní paliva. Mnoho lidí však vyjma tristní sítě dobíjecích stanic, dlouhé době nabíjení a pro dlouhé trasy nedostatečného dojezdu na jedno nabití odrazuje pořizovací cena. Ta je stále mnohem vyšší než varianta se spalovacím motorem. Například elektrická verze Peugeotu 208 stojí kolem 870 tisíc korun, zatímco základní verze se spalovacím motorem takřka o polovinu méně (450 tisíc).
Elektromobily jsou dražší než klasická auta především kvůli nákladům spojených s výrobou baterií a samotných elektromobilů. Pokles cen baterií by musel být značný, aby se vyrovnal současným cenám aut se spalovacími motory. Ovšem ceny benzínových a naftových automobilů rostou a budou růst v důsledku přísnějších emisních předpisů Evropské unie. Díky tomu se brzy může stát, že menší elektromobily budou stát stejně jako jejich stejně velké spalovací protějšky.
Ruská invaze na Ukrajinu a s ní spojené sankce způsobily dočasný nárůst cen baterií do elektromobilů. Rusko je totiž významným výrobcem niklu (přibližně 15 procent celosvětové produkce), který je klíčovou součástí elektrických baterií. Zatímco ceny niklu a kobaltu se od té doby stabilizovaly, společnost Bloomberg v prosinci přišla s daty, že průměrná cena baterií do elektromobilů meziročně vzrostla o sedm procent. Loňský rok jasně ukazuje, že jakékoli zvýšení cen surovin nevyhnutelně způsobí zvýšení nákladů na baterie, což zvrátí trend klesajících cen baterií.
Analytici předpovídají, že vyšší ceny elektromobilů budou pokračovat následující jeden až dva roky, což značně zpomalí přechod z fosilních paliv na elektromobilitu.