Nový průzkum od NMS Market Research pro Českou spořitelnu ukázal, že více než dva a půl milionu Čechů ve věku 15 až 64 let, což představuje 37 procent této věkové skupiny, se alespoň jednou týdně věnuje hrám na chytrém telefonu, počítači nebo jiném herním zařízení. Smartphony jsou preferovaným zařízením pro hraní (75 % hráčů).
Rovná pětina respondentů nemá žádný přehled o svých finančních výdajích na hry a mikrotransakcích. Pouze částečný přehled má 11 procent dotázaných. V průměru hráči tráví hraním her 14 hodin týdně, nejčastěji se této aktivitě věnují večer mezi 18 a 22 hodinou (79 % hráčů). Celkem 85 % hráčů hraje hry zdarma. Pokud si Češi hry kupují skrze online platformy, nejčastěji jde o Steam (28 %).Mezi oblíbené typy her patří logické (52 % hráčů), strategie (45 %) a střílečky (42 %). Trojici nejoblíbenějších her tvoří GTA, Minecraft a Candy Crush.
„Herní průmysl každý rok skokově roste, v současnosti je už dvakrát větší než ten filmový. Jak virtuální svět her nabývá na významu, stává se atraktivním i pro firmy, které v tomto prostředí mohou oslovovat své zákazníky, především mladou cílovou skupinu, a získat tak konkurenční výhodu. Z průzkumu víme, že 21 procent českých hráčů by mělo pozitivnější vztah ke značce, která by byla aktivní v herním světě,“ říká Milan Hrubý z kreativní agentury VMLY&R, který vede tým specializovaný na gaming.