Ještě složitější než Barrandovský most. Plánuje se oprava Strahovského tunelu

Rekonstrukce Strahovského tunelu se blíží. Přestože úředníci chtějí docílit co nejšetrnějšího zásahu do dopravy, Praze se peklo na silnicích pravděpodobně stejně nevyhne.

Strahovský_tunel,_Střešovice_(01)

Strahovský tunel je jedno z páteřních míst pražské dopravy.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Strahovský tunel je jedno z páteřních míst pražské dopravy.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Přestože letos k ní nedojde, je oprava Strahovského tunelu, jednoho z dopravně nejvytíženějších míst v Praze, tématem současnosti. Podle Technické správy komunikací hlavního města Prahy by rekonstrukce místa, kudy projedou denně desítky tisíc aut, měla začít v roce 2028 a protáhnout se s největší pravděpodobností na čtyři roky. Během té doby může dojít i k dopravním komplikacím, protože úřad nevyloučil, že v jisté fázi oprav dojde k úplnému zavření tunelu.

Cílem rekonstrukce je především zlepšení bezpečnosti dopravy v daném úseku na spojnici mezi Břevnovem a Smíchovem. Podle úřadu bude rekonstrukce Strahovského tunelu náročnější než oprava Barrandovského mostu, která probíhala mezi lety 2022 a 2024.

První tubus Strahovského tunelu se začal stavět už v roce 1980, druhý pak o pět let později. Oba byly otevřeny v roce 1997. Tunel za svou téměř 30letou historii procházel zatím pouze dílčími udržovacími a sanačními opravami.

Autor: Jan Skala

Související

Hlavní nádraží
Domácí

Praha má plán na snižování hluku, návrhy k němu může podávat veřejnost

profimedia-1032008815
Domácí

RegioJet převezme od roku 2029 pět rychlíkových linek

1-full-5932615
Domácí

Praha bude mít nejvyšší mrakodrap v Česku. Stojí za ním David Černý

Mládě zoborožce běloocasého ve voliéře
Domácí Fauna

Pražská zoo slaví unikátní odchov vzácného zoborožce