Aplikace Jenda, která lidem umožňuje žádat o vybrané dávky státní sociální podpory online, umožňuje přes žádat třeba o rodičovských příspěvek, příspěvek na bydlení nebo přídavek na dítě. Aplikace ušetřila čas asi třetině klientů úřadu práce. Měla ale usnadnit práci a ušetřit čas také zaměstnancům úřadu. A to se nestalo. Pracovníci se museli víc věnovat chybám v online žádostech, a neměli tak čas pomáhat lidem, kteří hledají práci. Kromě toho také testovali nové digitální nástroje.
Jak vyplývá ze šetření Nejvyššího kontrolního úřadu, průměrná doba řízení od přijetí žádostí o dávky státní sociální podpory do vydání rozhodnutí byla v roce 2024 u online žádostí delší, než v případě osobního podání žádosti přímo na pracovištích. Podobné to bylo i v prvním čtvrtletí letošního roku. Doba zpracování žádostí o podporu v nezaměstnanosti byla v průměru o pět dní a u žádostí o zprostředkování zaměstnání o čtyři dny delší, než v případě asistovaného podání přímo na úřadu práce. Navíc byla chybovost u online žádostí pětkrát vyšší oproti žádostem podaným osobně.
Nejvyšší kontrolní úřad ještě k tomu zjistil, že v letech 2020 a 2021 došlo ke snížení investic na pořízení bezpečnostních přepážek v pobočkách úřadu práce. Bylo to ve chvíli, kdy přibývalo útoků na zaměstnance. Zatímco v roce 2021 zaznamenal úřad 565 bezpečnostních incidentů, v roce 2024 bylo už 835 útoků.