Průzkum agentury ResSOLUTION Group zjišťoval, jak jsou na tom Češi se čtením. Ze šetření vyplývá, že jednou týdně čte knihy třetiny Čechů a jsou tedy považováni za pravidelné čtenáře. Naopak 14 procent populace nečte vůbec, zatímco každý pátý Čech je příležitostným čtenářem.
Pro čtení je klíčovým faktorem volný čas, se kterým jsou dvě pětiny čtenářů nespokojeny. Více než třetina Čechů je naopak s časem, který stráví čtením, spokojena. Při rozhodování výběru knihy hraje největší roli téma (41 %), autor (32 %) a doporučení od svých blízkých (31 %).
Online recenze motivují jen 12 procent dotázaných a influenceři ovlivňují nejvíce mladou generaci. Až pro pětinu čtenářů je důležité, zda knihu dostali jako dárek, a devět procent lidí bere v potaz také obal a grafiku knihy při rozhodování o nákupu.