Přestože vyšehradské nádraží podléhá památkové ochraně, je stále jednou z největších ostud současné Prahy. Za současný, zchátralý stav budovy ze začátku 20. století ale nakonec mohou právě památkáři, kteří vždy trvali na tom, aby stavba zachovala historický vzhled i charakter. Ke kompromisu pravděpodobně dojde až nyní, po více než 60 letech od chvíle, kdy nádraží přestalo sloužit svému původnímu účelu. Objekt totiž odkoupila společnost Karlin Port Real Estate, které se zavázala budovu zrekonstruovat v původní podobě. Jen její účel bude jiný.
Ze 60 procent z nádraží vzniknou nové byty. V místech, kde je pak nedostatek denního světla, pak hodlá firma vytvořit nebytové prostory jako ateliéry a kanceláře. Bytů by v nádražní budově mělo vyrůst až 170, ovšem bude se jednat o velmi malé jednotky, kdy u většiny plocha nepřesáhne 25 metrů čtverečních.
Oprava budovy a výstavba takzvaných micro-apartments, které budou v České republice ojedinělé svým provedením, vyjde na 700 milionů korun. Do té částky by se měla počítat i promenáda s obchody, který před budovou vznikne.