pátek 22. listopadu 2024

Je budoucností nákladní dopravy elektřina nebo vodík?

Automobilky testují pohony pro budoucnost nákladní dopravy. Přední značky sázejí na kombinaci vodíku a elektřiny.

Mercedes-Benz GenH2 Truck

Mercedes-Benz GenH2 Truck v Alpách
Zdroj: Daimler Truck

  • Mercedes-Benz GenH2 Truck v Alpách
  • Zdroj: Daimler Truck

Nákladní doprava se bude muset v příštích desetiletích stát bezemisní. Německá automobilka Mercedes už měsíce testuje kamion poháněný vodíkem. Má za sebou už několik cest přes alpský vysokohorský Brennerský průsmyk, který spojuje Rakousko a Itálii. Prototyp vylučuje pouze vodní páru a Mercedes počítá, že by se do sériové výroby mohl kamion dostat do roku 2030..

Jeho švédský konkurent Volvo zase sází na elektrický pohon, stejně jako například Tesla. Vodík však neodsuzuje. „Elektrické nákladní vozy s vodíkovými palivovými články budou vhodné zejména pro dálkové a těžké, energeticky náročné úkoly,“ uvádí vedení společnosti. Obě varianty budou vyžadovat investice do infrastruktury.

Velké značky sází spíše na kombinaci elektřiny i vodíku. I proto se obě zmíněné firmy dohodly na spolupráci a založily společný podnik nazvaný Cellcentric, který je zaměřen na výrobu vodíkových palivových článků.

Zdroj: CNBC

Související

Gc6E8lIXcAAQvBz
Ekonomika

Jaguar vsadil na progresivismus. Zlomí mu elektrifikace luxusních vozů vaz?

Gc7FmlVWIAAOK4N
Zahraniční

Mela uvnitř Volkswagenu. Odboráři potvrdili, že jdou do stávky za vyšší mzdy

BYD
Ekonomika Elektromobily

Rekordní prodeje elektromobilů táhne Čína. Evropa zaostává

1920px-Ford-Werke_Köln-Merkenich-0320
Ekonomika

Ford v Německu zastavuje dočasně výrobu. O jeho elektromobily není zájem