Nákladní doprava se bude muset v příštích desetiletích stát bezemisní. Německá automobilka Mercedes už měsíce testuje kamion poháněný vodíkem. Má za sebou už několik cest přes alpský vysokohorský Brennerský průsmyk, který spojuje Rakousko a Itálii. Prototyp vylučuje pouze vodní páru a Mercedes počítá, že by se do sériové výroby mohl kamion dostat do roku 2030..
Jeho švédský konkurent Volvo zase sází na elektrický pohon, stejně jako například Tesla. Vodík však neodsuzuje. „Elektrické nákladní vozy s vodíkovými palivovými články budou vhodné zejména pro dálkové a těžké, energeticky náročné úkoly,“ uvádí vedení společnosti. Obě varianty budou vyžadovat investice do infrastruktury.
Velké značky sází spíše na kombinaci elektřiny i vodíku. I proto se obě zmíněné firmy dohodly na spolupráci a založily společný podnik nazvaný Cellcentric, který je zaměřen na výrobu vodíkových palivových článků.