čtvrtek 29. května 2025

Japonské pečivo s příchutí lásky nebo žárlivosti vzniklo díky umělé inteligenci

Jak chutná láska? Je hořká jako tmavá čokoláda, nebo je sladká jako med? Japonský řetězec Kimuraya to ví. S pomocí umělé inteligence vytvořila několik příchutí nadýchaného pečiva, které má evokovat hlavní pocity související s láskou.

GECy1WmbsAAG6Y0.jpg

Pečivo s příchutí lásky.
Zdroj: web výrobce

  • Pečivo s příchutí lásky.
  • Zdroj: web výrobce

Mladí Japonci mají čím dál menší zájem o romantické vztahy, přitom ale touží jít na rande a zamilovat se. Pomoci s tím chce nejstarší řetězec pekáren, který se rozhodl vytvořit chutě romantiky, aby v lidech vyvolal pocity zamilovanosti.

S vývojem sladkostí pomohla umělá inteligence, která prošla na 15 hodin konverzací seznamovací reality show a 35 tisíc písniček. Z nich vyvodila pět hlavních fází lásky: osudové setkání, první rande, žárlivost, zlomené srdce a vzájemnou opětovanou lásku.

„Výběr ingrediencí za nás provedla umělá inteligence, ale naší úlohou bylo vyrobit z nich pečivo. U něj jsme kromě chutí věnovali pozornost i barvám, abychom vizuálně vyjádřili romantické pocity,“ vysvětluje na svém webu společnost.

Osudové setkání chutná jako cukrová vata, která ztělesňuje sladké, vzdušné emoce prvních impulsů lásky. První rande má příchuť sladkokyselých tónů citrusů limetky a pomerančové kůry, které se podobají smíšeným pocitům z neznáma. Koláček v barvách fialové a jedovatě zelené chutná jako seschlé rozinky a má připomínat nehezké pocity žárlivosti. Zlomené srdce je ochucené jablečným moštem a hroznovým vínem. Vzájemná láska má červenorůžovou barvu a chutná jako směs sladkého dračího ovoce s broskví, které dohromady spojuje med.

koláčky.jpg

Autor: Zuzana Beranová

Související

AI
Zahraniční AI

Šest z deseti lidí narazí na AI shrnutí při brouzdání po internetu

zubní ošetření
Zdraví Zajímavosti

Díky zázračnému proteinu lidem porostou třetí zuby

Německo
Ekonomika

Německo sesadilo Japonsko z trůnu světového věřitele

15581780743_6d99109949_b
Zahraniční Zajímavosti

Pikachu, Nike nebo Pú. Těmito jmény Japonci své děti už nepojmenují