Jaké chyby děláme při odvodu pojistného a podávání přehledu ČSSZ?

Česká správa sociálního zabezpečení upozorňuje všechny plátce pojistného na nejčastější chyby. Týkají se především zaměstnavatelů.

ČSSZ

Chyby se vyskytují hlavně v čísle bankovního účtu a variabilním symbolu.
Zdroj: pixabay.com

  • Chyby se vyskytují hlavně v čísle bankovního účtu a variabilním symbolu.
  • Zdroj: pixabay.com

Nejčastější chybu, kterou zaměstnavatelé dělají, je, že se hlásí k jiné místně příslušné správě sociálního zabezpečení, než kterou mají určenou.

Dále by si měli všichni plátci pojištění na sociální zabezpečení zkontrolovat aktuálnost platebních údajů, především číslo bankovního účtu místně příslušné správy, a variabilní symbol.

Plátci pojistného totiž nezřídka uvádějí při platbě pojistného špatné údaje o bankovním účtu. Při nesprávně zadaném bankovním účtu se platba připíše na účet jiné správy sociálního zabezpečení, než která je k plátci přiřazená. Špatně zadaný variabilní symbol zase znesnadňuje identifikaci platby.

Kromě toho zaměstnavatelé často uvádějí nesprávný kód okresu podle svého sídla.

Některé účetní firmy si však často stěžují, že o změnách příslušnosti nebo o správném postupu podávání přehledu nemají informace.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

Pracující důchodce
Domácí

Pracující důchodci mají od nového roku nárok na slevu ze sociálního pojištění

Česká pošta
Domácí

Výplata dávek poštou zdraží. Klienti mohou ušetřit převodem na účet

eDávky
Domácí

Od ledna mohou pojištěnci využívat eDávky a eNeschopenku

Důchodci
Domácí

Důchodci si od února 2025 za výplatu důchodu v hotovosti připlatí