pátek 17. října 2025

Jaguaru dramaticky klesly prodeje. Ekonomové to připisují nebinární reklamě

Britská automobilka vyhlíží konec roku, kdy uvede na trh nový model svých vozů, s naději. Jejíá meziroční výsledky jsou totiž katastrofální.

Gc6E8lIXcAAQvBz.original

Woke vize se Jaguaru těžce nevyplatila.
Zdroj: X

  • Woke vize se Jaguaru těžce nevyplatila.
  • Zdroj: X

Britská automobilka Jaguar se nachází v hluboké krizi. Během jednoho roku jí totiž těžce klesly prodeje, kdy v dubnu 2024 bylo v Evropě nově registrováno bezmála dva tisíce vozů této luxusní značky, letos v dubnu to bylo pouze 49 kusů. Řečeno procentuálně, automobilku postihl propad o více než 97 procent. Vedení společnosti upírá pozornost na konec letošního roku, kdy chce na trh uvést novou značku svých vozů, která by měla nepříznivý vývoj zvrátit.

Podle odborníků je současná situace zaviněná progresivistickou nebinární reklamou, která odstartovala zběsilý přechod výhradně na elektromobilitu a která příznivce těchto vozů, rekrutující se zejména z okruhu konzervativních zákazníků, ve velkém odradila.

Podle vedení společnosti byla odezva na reklamu plná intolerance. Neoslovila však ani mladé zákazníky, pro které byla určena.

Autor: Jan Skala

Související

peníze
Ekonomika

Firmních bankrotů přibylo. Je jich nejvíc od roku 2017

elektromobil
Ekonomika Elektromobily

Elektromobily v EU sílí, Česko zatím zaostává

profimedia-1039629703
Zahraniční

Trump naservíroval ostrý projev. Týkal se migrace, klimatu i Evropy

547924240_1192282182942868_3292878753299076721_n
Domácí

Internet zaplavil elektromobil Favorit. Škoda návrat k němu ale zatím neplánuje