Jaguaru dramaticky klesly prodeje. Ekonomové to připisují nebinární reklamě

Britská automobilka vyhlíží konec roku, kdy uvede na trh nový model svých vozů, s naději. Jejíá meziroční výsledky jsou totiž katastrofální.

Gc6E8lIXcAAQvBz.original

Woke vize se Jaguaru těžce nevyplatila.
Zdroj: X

  • Woke vize se Jaguaru těžce nevyplatila.
  • Zdroj: X

Britská automobilka Jaguar se nachází v hluboké krizi. Během jednoho roku jí totiž těžce klesly prodeje, kdy v dubnu 2024 bylo v Evropě nově registrováno bezmála dva tisíce vozů této luxusní značky, letos v dubnu to bylo pouze 49 kusů. Řečeno procentuálně, automobilku postihl propad o více než 97 procent. Vedení společnosti upírá pozornost na konec letošního roku, kdy chce na trh uvést novou značku svých vozů, která by měla nepříznivý vývoj zvrátit.

Podle odborníků je současná situace zaviněná progresivistickou nebinární reklamou, která odstartovala zběsilý přechod výhradně na elektromobilitu a která příznivce těchto vozů, rekrutující se zejména z okruhu konzervativních zákazníků, ve velkém odradila.

Podle vedení společnosti byla odezva na reklamu plná intolerance. Neoslovila však ani mladé zákazníky, pro které byla určena.

Autor: Jan Skala

Související

2023_Ford_F-150_Lightning
Ekonomika

Ford couvá od elektromobilů. Vysoké ceny a nízká poptávka mění jeho plány

elektromobil
Ekonomika

Elektromobilita ztrácí dech. Češi se masově vracejí ke spalovacím motorům

Elon-Musk
Ekonomika

Dolarových miliardářů nikdy nebylo víc. Jejich počet přesáhl tři tisíce

požár lesa
Ekonomika

Klimatická krize se stává jednou z největších hrozeb pro španělskou ekonomiku