Parciální trolejbusy splnily technické nároky na kapacitu baterií i provozní požadavky. Podle všeho jsou s nimi spokojení také cestující, kteří za jejich přednosti označují především tichý provoz a spolehlivost.
Trolejbusy v pilotním projektu jezdí z Bystrce do Králova Pole napojené na trolejové vedení. U Semilassa řidiči sklopí sběrače na střechy vozů a do Soběšic pokračují na bateriový pohon. Při cestě zpět se pak trolejbusy nabíjejí při jízdě z kopce. U královopolského nádraží se znovu napojí k trolejovému vedení a pokračují do Bystrce. Zhruba 67 procent trasy tak trolejbusy absolvují pod trolejovým vedením, 33 procent na trakční baterii.
Hlavním cílem pilotního projektu bylo otestovat, jestli tyto trolejbusy zvládnou kopcovitý terén. „Z Králova Pole do Soběšic překonávají převýšení až 170 výškových metrů. Přesto jejich baterie na konečné stále mají víc než 50 procent kapacity. To potvrzuje, že kombinace trolejového a bateriového pohonu je ideální volbou pro město Brno, a to i pro energeticky náročnější trasy,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Dopravní podnik města Brna chce proto parciální trolejbusy, kterých má aktuálně ve svém vlastnictví rovných 50, využívat i na dalších trasách. „V návaznosti na novou trolejbusovou trať na Černovické terase bychom tyto vozy chtěli využít k provozu k Letišti Tuřany nebo logistickým areálům v této oblasti. V úvahu připadá i linka 67. Při doplnění vozového parku o kloubové parciální trolejbusy by bylo možné je využít i na okružních linkách,“ dodal Havránek.