Hybridní trolejbusy se v Brně osvědčily. Budou jezdit i na dalších trasách

Od loňského jara propojují brněnské části Bystrc a Soběšice parciální trolejbusy, tedy hybridní vozy, které můžou využít trolejové vedení i bateriový pohon. Pilotní provoz se osvědčil, proto se dopravní podnik rozhodl rozšířit je i na další trasy.

parciální trolejbus

Brněnský podnik aktuálně disponuje 50 parciálními trolejbusy.
Zdroj: Facebook Dopravního podniku města Brna

  • Brněnský podnik aktuálně disponuje 50 parciálními trolejbusy.
  • Zdroj: Facebook Dopravního podniku města Brna

Parciální trolejbusy splnily technické nároky na kapacitu baterií i provozní požadavky. Podle všeho jsou s nimi spokojení také cestující, kteří za jejich přednosti označují především tichý provoz a spolehlivost.

Trolejbusy v pilotním projektu jezdí z Bystrce do Králova Pole napojené na trolejové vedení. U Semilassa řidiči sklopí sběrače na střechy vozů a do Soběšic pokračují na bateriový pohon. Při cestě zpět se pak trolejbusy nabíjejí při jízdě z kopce. U královopolského nádraží se znovu napojí k trolejovému vedení a pokračují do Bystrce. Zhruba 67 procent trasy tak trolejbusy absolvují pod trolejovým vedením, 33 procent na trakční baterii.

Hlavním cílem pilotního projektu bylo otestovat, jestli tyto trolejbusy zvládnou kopcovitý terén. „Z Králova Pole do Soběšic překonávají převýšení až 170 výškových metrů. Přesto jejich baterie na konečné stále mají víc než 50 procent kapacity. To potvrzuje, že kombinace trolejového a bateriového pohonu je ideální volbou pro město Brno, a to i pro energeticky náročnější trasy,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Dopravní podnik města Brna chce proto parciální trolejbusy, kterých má aktuálně ve svém vlastnictví rovných 50, využívat i na dalších trasách. „V návaznosti na novou trolejbusovou trať na Černovické terase bychom tyto vozy chtěli využít k provozu k Letišti Tuřany nebo logistickým areálům v této oblasti. V úvahu připadá i linka 67. Při doplnění vozového parku o kloubové parciální trolejbusy by bylo možné je využít i na okružních linkách,“ dodal Havránek.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

vozový park brněnského dopravního podniku
Domácí

Brněnský dopravní podnik příští rok investuje rekordní částku

G7owJ7ZXgAAz4eo
Krimi

Vražda v Brně. Žena zemřela, podezřelého má policie, oba se znali

590072575_25332413583059864_7171799175081334789_n
Domácí

Brněnské informačně motivační varle baví Česko

sklad brno dukovany
Domácí

Dočasný sklad pro Dukovany má zajistit spolehlivější provoz