Otevření západního okruhu provozu v Plzni sice ulehčilo, ale i tak se v ranních a odpoledních špičkách tvoří na mnoha místech kolony. Ředitelství silnic a dálnic proto přišlo s řešením, jak situaci ještě více zklidnit a odvést zejména tranzitní dopravu pryč z centra města. Plzeňské radnici nyní předložilo projekt, kde má stěžejní roli estakáda, tedy dlouhý most přes údolí řeky Mže.
Podle plzeňského magistrátu by nová estakáda mohla z centra Plzně vytěsnit až 18 tisíc aut denně. Podobný projekt má město zakotvený ve svém územním plánu už od roku 2016, v nejbližších letech se s ním ale nepočítá. Jako reálný se podle ŘSD jeví termín od roku 2033.
Poté by právě na silnice, na které estakáda vznikne, mohla nést označení vozovky první třídy, kterou nyní mají Karlovarská a Klatovská, jež městem vedou. Na těch radnice plánuje zklidňování dopravy, zejména na Klatovské by provoz chtěla značně omezit a vybudovat více přechodů či tras pro cyklisty.