Japonská automobilka Honda kvůli stále se ochlazujícímu zájmu o elektromobily, zejména ve Spojených státech, mění svou obchodní strategii a ruší svůj plán na to, aby v roce 2030 tvořili elektromobily 30 procent celkového celosvětového objemu jejích prodejů. Místo původního plánu investovat 10 bilionů jenů do strategie elektrifikace, snižuje Honda toto číslo o tři biliony jenů. Podle vedení společnosti, chce svého plánu, co se týče elektrifikace vozidel Honda dosáhnout, pouze rok 2030 je pro ni příliš ambiciózní datum.
„Prostředí v automobilovém průmyslu se mění den ode dne. Nejistota v podnikatelském prostředí se zvyšuje, zejména kvůli zpomalení expanze trhu s elektromobily v důsledku několika faktorů, včetně změn v environmentálních předpisech,“ uvedla Honda ve svém prohlášení.
Podle téže zprávy se bude japonská automobilka v nejbližších letech zabývat spíše výrobou hybridů, o něž je větší zájem než o elektromobily. Honda není jediným výrobcem, jemuž nízká poptávka po plně elektrifikovaných vozech působí problémy. V Evropě na to ni nejvíce doplácí německý Volkswagen.
NEWS: Honda just announced to scale back electric vehicles "global EV sales ratio in 2030 is now expected to fall below the previously announced target of 30%" and blames slow EV market. That's a lie!
— AJ (@alojoh) May 20, 2025
The truth is that Honda failed to make competitive EVs and their EVs aren't… pic.twitter.com/XgRHvPBNkZ