Vytížená a dlouhé roky neopravovaná hodolanská trať v Olomouci se bude nejspíš modernizovat. Její životnost se totiž odhaduje na pouhých pět let.
Ve hře je několik variant – celková modernizace hodolanské trati za použití dotace z, oprava tramvajového svršku, pouze lokální opravy nebo úplné uzavření trati. Dopravní podnik preferuje modernizaci s opravou tramvajového svršku i spodku a novými zastávkami. „Zástupci odboru investic i odboru dotačních projektů s návrhem dopravního podniku rovněž souhlasí,“ uvedla náměstkyně primátora Miroslava Ferancová, která má v kompetenci odbor dopravy.
Prvním krokem ke zlepšení technického stavu dráhy má být studie modernizace. Příprava bude složitá, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu, jejíž uzavření zkomplikuje provoz.
Modernizace by měla vyjít podle odhadů na 274 milionů korun, ale více než tři čtvrtiny nákladů by pokryla evropská dotace. V případě opravy svršku, který by technickou situaci vyřešil jen v horizontu let, by město muselo vynaložit 194 milionů zcela ze svého rozpočtu.