Správa železnic spustila výběrové řízení na zhotovitele prvního úseku rychlotratě mezi Brnem a Přerovem, konkrétně mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Modernizace zahrnuje vybudování druhé koleje a zvýšení rychlosti na 200 kilometrů za hodinu. Součástí změn bude i zrušení všech přejezdů a vytvoření bezbariérových nástupišť. Práce na této klíčové trati jižní a severní Moravy by měly začít v polovině příštího roku a skončit do konce roku 2028.
Rekonstrukce deset kilometrů dlouhého úseku zahrnuje mimo jiné výstavbu nového Němčického tunelu o délce 744 metrů a osmi železničních mostů, z nichž nejdelší přes údolí potoka Žlebůvky bude mít 122 metrů. Nově vzniknou i dvě bezbariérové zastávky s parkovacími místy pro auta a cyklostojany. Jedna z nich nahradí současnou stanici v Němčicích nad Hanou.