Výzkum zveřejněný v časopise Economic Letters ukazuje, že atraktivní studenti mají tendenci dosahovat lepších známek ve škole. Nicméně studie naznačuje, že tato výhoda krásy mizí, když jsou hodiny vyučovány online a to zejména u atraktivních vysokoškolaček.
Mnoho dříve publikovaných studií naznačuje, že fyzický vzhled ovlivňuje úspěch člověka. Atraktivní lidé mnohdy vydělávají více peněz a uvádějí vyšší spokojenost se životem než jejich méně atraktivní protějšky. Nicméně vědci se zatím neshodli na vysvětlení, co přesně stojí za touto výhodou krásy.
Postgraduální student na Lundské univerzitě ve Švédsku Adrian Mehic je autorem studie, v níž si kladl za cíl zkoumat diskriminaci na základě vzhledu ve školním prostředí. Konkrétně zkoumal vliv atraktivity studentů na jejich vysokoškolské známky při prezenčním i online výuce. Tento návrh umožnil autorovi studie izolovat účinek vzhledu, protože interakce mezi studenty a učiteli je při distanční výuce mnohem nižší než při prezenční výuce.
Vzorkem pro studii bylo 307 vysokoškolských studentů. Výsledky studie ukázaly, že při prezenční výuce je výhoda krásy zřejmá. U předmětů vyučovaných pouze online nebylo zpozorováno, že by vzhled ovlivňoval výsledné známky.
Podle Mehica dosahují fyzicky atraktivní muži lepších výsledků, protože jejich fyzická atraktivita může zvyšovat jejich produktivitu. Mehic vypozoroval, že atraktivní muži mají tendenci být vytrvalejší a mít větší vliv na své kolegy, což se pozitivně projevuje například při skupinových úkolech.
Atraktivní lidé také podle Mehica obvykle disponují lepšími sociálními dovednostmi. Autor studie zdůraznil, že je zapotřebí dalšího výzkumu, aby se přesně zjistilo, proč k diskriminaci na základě vzhledu ve školství dochází.