Heinz se omluvil za reklamu, lidé ji považovali za rasistickou

Lavina kritických komentářů se sesypala na společnost Heinz poté, co se ve stanicích londýnského metra objevily reklamy na nové rodinné balení omáček na těstoviny.

úvodní

Reklama, která rozdělila obyvatele na více částí.
Zdroj: Heinz

  • Reklama, která rozdělila obyvatele na více částí.
  • Zdroj: Heinz

Poprask vzbudil snímek, na kterém je nevěsta, po její pravici sedí pravděpodobně otec a matka ženicha, ten je nalevo od ní společně s její matkou. Podle mnohých chybí otec nevěsty. "Věřte tomu nebo ne, i černosšské dívky mají otce," zní jeden z komentářů na síti X.

Reklamu označuje mnoho lidí za propagaci rasových stereotypů a nepřítomnost otce nevěsty není fér. Druhou část kritiků naopak pobuřuje netradiční uspořádání osob u stolu. Rodiče ženicha totiž mají sedět po jeho boku a otec a matka nevěsty zase vedle ní.

Výrobce omáček se za reklamu omluvil. Podle řady kritiků jsou ale podobně pobuřující i další fotky z kampaně, která představuje třeba lakomou babičku sedící u jídelního stolu s hladovými vnoučaty nebo dopřávající si jeptišku.

Nejvíc pobouřil svět fotograf Olivier Toscani

Králem šokující reklamy je italský fotograf Olivier Toscani, který v letech 1982 až 2000 pracoval na kontroverzních kampaních pro italskou firmu Benetton. Většina z nich ukazovala snímky obvykle spojené s logem United Colors of Benetton.

Velké diskuze si vysloužila fotka Davida Kirbyho umírajícího na AIDS na nemocničním lůžku obklopeného truchlícími příbuznými. Obrázek připomínal s pietu, kritici tvrdili, že použití snímku pro reklamu na oblečení je využitím lidské oběti.

Řada reklam obsahovaly narážky na rasismus. Velmi ostré reakce vyvolal snímek zobrazující černošku kojící bílé nemluvně, snímek pářící se bílé klisny a černého hřebce, nebo fotografie kde sedí vedle sebe na nočníku černé a bílé batole.

Autor: Zuzana Beranová a Tereza Maixnerová

Související

ovesné sušenky
Světové dny Jídlo

Den ovesných sušenek

New Coke alias Coca-Cola s upravenou sladší recepturou
Zahraniční Výročí

Reklamní fiasko století. Před 40 lety změnila Coca-Cola chuť

pizza
Světové dny Jídlo

Den poslíčků pizzy

402640611_920551449429156_2390888169682623226_n
Zahraniční

Do Moskvy na oslavy pojedu, tvrdí Fico. Brusel mu chce cestu překazit