„Modernizace havířovské stanice je pro nás klíčová. Výrazně totiž zajistí dostupnost vlaků, protože vedle zlepšení technických parametrů infrastruktury přinese především plnou bezbariérovost. Po rekonstrukci budovy a úpravě přednádraží, kterou realizovalo město, se dostává i na samotnou staniční část. Navíc prodloužíme podchod až do místní části Šumbark, čímž spojíme části města pohodlnou a bezpečnou cestou," říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Rozsáhlá modernizace zahrnuje celkovou přestavbu staniční části včetně nástupišť a bezbariérový přístup k nim. Obnovou projde trakční vedení, v plánu je také komplexní rekonstrukce železničního svršku a spodku, mostů a propustků.
Pro přístup na nástupiště při rekonstrukci vybudují stavbaři provizorní lávku. Cestující ji budou používat od poloviny příštího roku. S dopravními omezeními pak bude třeba počítat při výstavbě nového železničního mostu přes Ostravskou ulici.
Akce vyjde na 3,4 miliardy korun.