Kdo nebo co páčky, které po přepnutí to polohy OFF přerušily tok nafty do obou motorů a snížily tak výkon a tah letadla na minimum, stiskl, zatím vyšetřovatelé neví. Mohlo jít o lidský faktor, technickou chybu nebo něco úplně jiného.
Hlasový záznam z černé skříňky odhalil konverzaci pilotů, ze které vyplývá, že byli oba dva v šoku a ani jeden se k vypnutí přívodu nepřiznal. Z rozhovoru vyplývá, že se jeden pilot druhé zeptal, proč tlačítka vypnul, kolega odpověděl, že to neudělal.
Technickou závadu motoru ani letadla vyšetřovatelé neprokázali. Nefunkční však mohly být na tlačítcích jejich pojistky nebo kabeláž. Na jejich nebezpečnost už dříve upozornili američtí oborníci.
Vyšetřování tragédie, při které přežil jediný pasažér a zahynulo 260 lidí, z toho 19 na zemi po nárazu letounu do budovy, dál pokračuje. Definitivní zprávu odhalí vyšetřovatelé s velkou pravděpodobností až v příštím roce.