Před červnovými volbami do Evropského parlamentu se technologický gigant Google chystá spustit anti-dezinformační kampaň v pěti evropských zemích, konkrétně v Německu, Polsku, Francii, Itálii a Belgii. Jde o reakci na výroky politiků, kteří se obávají ovlivňování voličů pomocí dezinformací šířených v online prostoru.
Evropský zákon o digitálních službách, který vstupuje v platnost tuto týden, bude vyžadovat, aby velké online platformy a vyhledávače podnikly větší kroky k potírání nelegálního obsahu a rizik pro veřejnou bezpečnost.
Google spustí kampaň v březnu. Bude mít podobu animovaných reklam, které mají občany informovat a předejít šíření manipulativních obsahů. Reklamy budou přeloženy do všech 24 úředních evropských jazyků, tedy i do češtiny. Reklamy budou k vidění na platformách TikTok a YouTube. Výsledky kampaně, včetně odpovědí z průzkumu a počtu oslovených lidí, se očekávají v létě 2024.