Správa železnic zahájila přípravy na předběžný geologický průzkum pro plánovanou vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan. Tento krok je klíčový pro stanovení způsobu ražby Krušnohorského tunelu, který se stane základním kamenem zlepšení železničního spojení mezi Českem a Německem. Průzkum bude zahrnovat 16 vrtů, přičemž nejhlubší z nich dosáhne až 485 metrů.
Práce na geologickém průzkumu začnou ještě před koncem roku, přičemž větší část vrtů by měla být provedena až na podzim. Cílem je získat důležité údaje o horninovém prostředí a hydrogeologických podmínkách trasy. Tyto informace budou rozhodující pro bezpečnou a efektivní ražbu tunelu, který bude mít více než 30 kilometrů a propojí obě země nejen pro osobní, ale i nákladní dopravu.
Průzkum se zaměří na území mezi Chabařovicemi a státní hranicí s Německem. Odborníci očekávají, že výsledky tohoto geologického průzkumu umožní definovat vhodná opatření pro ochranu podzemních vod a zajištění stabilního provozu tunelu. Projekt provádí společnost GP Krušnohorský tunel.