Nová studie ukázala, že francouzští uživatelé internetu stráví polovinu svého online času na největších platformách, jako jsou Google, YouTube, Facebook a Snapchat. Tento trend je zvlášť alarmující pro mladší generace, které tráví na sociálních sítích čím dál více času.
Podle zprávy Francouzské regulační autority pro audiovizuální a digitální komunikaci (ARCOM) stráví průměrný Francouz na internetu přibližně 3,5 hodiny denně. Nejvíce času tráví na sociálních médiích, přičemž Snapchat vede s největším průměrným časem, následovaný Facebookem, TikTokem, YouTube, Instagramem a X (dříve Twitter). Sociální média přitahují především mladé uživatele, přičemž 16 procent uživatelů Snapchatu a 14 procent uživatelů TikToku jsou děti a teenageři.
Mnohé organizace varují před nadměrným časem stráveným u obrazovek, přičemž doporučují omezit „sedavý rekreační čas“ na maximálně 60 hodin měsíčně. Teenageři mezi 12 a 17 lety tráví více než polovinu svého času na internetu právě na Snapchatu a TikToku. Kromě toho se ukázalo, že 40 procent teenagerů navštěvuje stránky pro dospělé, což vyvolává obavy o jejich bezpečnost a vystavení nevhodnému obsahu.
Ve snaze o ochranu dětí před riziky online prostředí Francie i Španělsko zavádějí procesy ověřování věku na pornografických stránkách. V rámci evropského nařízení o digitálních službách (DSA) musí velké platformy bojovat proti nelegálnímu obsahu a chránit soukromí uživatelů. To zahrnuje i zákaz cílení reklam na nezletilé na základě jejich osobních údajů.