Filmy si denně pouští více než čtvrtina Slováků. Nejčastěji vybírají podle žánru a nálady

Více než čtvrtina Slováků si pouští filmy denně, přičemž se nejčastěji rozhudjí podle žánru či aktuální nálady.

TV

Ilustrační foto.
Zdroj: Rawpixel

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Rawpixel

V současnosti si filmy denně nebo téměř denně pouští 28 procent Slováků, mnoho diváků si vybírá podle žánru nebo nálady. Zatímco komedie je jednoznačně nejoblíbenější žánr, celkové preference se často liší podle věku nebo pohlaví.

Výzkum provedla výzkumná agentura ResSOLUTION Group ve spolupráci s Nielsen metodou online sběru dat. Zúčastnilo se ho 500 internetových respondentů z National Sample SK (dříve Slovenský národní panel), starších než 15 let.

Téměř polovina alespoň občasných diváků filmů uvedla, že si filmy vybírají podle žánru (47 % ho uvedlo mezi třemi nejdůležitějšími faktory). Aktuální nálada ovlivňuje výběr filmu u 35 %, častěji však podle nálady vybírají ženy (39 %) než muži (31 %). Pro některé milovníky filmu je také jedním z rozhodujících faktorů herecké obsazení, a to konkrétně pro necelou čtvrtinu. Pětina pak sleduje filmy zcela náhodně podle toho, co právě dávají v televizi. 15 % zase nedá dopustit na hodnocení ostatních diváků na filmových databázích, například ČSFD – ve větší míře to však dělá mladší generace oproti těm starším.

Nejoblíbenější žánr na Slovensku je komedie, kterou uvedlo mezi svými TOP 3 žánry 54 % respondentů, kteří filmy sledují. Častěji ji volily ženy (60 %) než muži (48 %). Na druhém místě se umístily akční filmy (25 %), které naopak výrazně převažují u mužů (33 %) oproti ženám (16 %). Romantické filmy obsadily třetí příčku s 23 %, přičemž jim jednoznačně dávají přednost ženy (37 %) oproti mužům (9 %). Žánr krimi a detektivních filmů nejvíce oslovuje 22 % Slováků. Nejvíce ho oceňuje nejstarší generace.

Autor: Šimon Mitro

Související

506333717_1132726535559580_4200744034248195599_n
Krimi

Slovenka ubodala svého tříletého syna. Tady ho máte, řekla policistům

GSlmV6DXoAEeRi_
Zahraniční

Ye má letos jediný koncert v Evropě. Slováci píšou petice, protestují zastupitelé

rodina
Zahraniční

Mladí Američané plánují méně dětí než dříve

Lidl pokladna
Domácí Nakupování

Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům