Filmová Amerikánka oslní na dětském festivalu v Karlových Varech

V Thermalu v Karlových Varech bude v rámci Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana uvedena očekávaná Amerikánka od Viktora Tauše. Slavnostní premiéra proběhne 23. září.

Záběr z filmu Amerikánka

Záběr z filmu Amerikánka
Zdroj: Bioscop

  • Záběr z filmu Amerikánka
  • Zdroj: Bioscop

Město Ostrov se koncem září opět stane centrem dětského filmového světa. 56. ročník Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana přinese mimo jiné i očekávanou premiéru snímku Amerikánka. Film bude uveden 23. září od 16:30 v hotelu Thermal v Karlových Varech za účasti hvězdné delegace. Do českých kin vstoupí snímek 26. září.

Režisér Viktor Tauš přiblíží v Amerikánce skutečný příběh dětí z komunistického Československa, které vyrůstaly v dětských domovech. Snímek je obrazem pestrých vzpomínek a snů těchto dětí, které se zároveň představí i jako herci ve filmu.

Po projekci bude následovat beseda s herci a speciálními hosty. Vstupenky jsou k dispozici zde. Kompletní program festivalu najdete tady.

Synopse Amerikánky snímku zní: „Vracíš se na místa. Na místa, kde jsi vyrůstala. Třeseš se. Potíš se. Polykáš. Nemůžeš se vyhnout vzpomínkám. Některý jsou jako pestrý obrazy. Některý jak rány pěstí. Děcák za komunistů. Pěstouni. Pasťák. A pak samet. A svoboda, se kterou nevíš, jak naložit. Stokrát jsi padla. Ale stokrát zase vstala. Nedostali tě. Nebyla jsi na to totiž sama. Měla jsi sebe. A taky naději. Naději, že jednou zdrhneš do Ameriky. Kde na tebe čeká táta. Amerikánka. Příběh o holce, která přestala utíkat.

Autor: Šimon Mitro

Související

Záběr z filmu Deadpool & Wolverine
Film a TV Streaming

Kde sledovat nejúspěšnější filmy roku 2024?

Vlny
Film a TV Udílení cen

Vlny kralují nominacím na Českého lva

250110-nadrazi
Domácí

Chystá se revitalizace nádraží v Chebu, Bečově a Františkových Lázních

Záběr z dokumentu Ještě nejsem, kým chci být (2024).
Film a TV Udílení cen

Dokument Ještě nejsem, kým chci být dominuje nominacím na Ceny české filmové kritiky