Novou funkci ověření účtu testuje společnost Meta provozující aplikace Facebook a Instagram ve Spojených státech, kde si budou uživatelé moci brzo zaplatit za modrý symbol ověřeného účtu.
Poprvé ověřovací funkci vyzkoušeli uživatelé v únoru, a to v Austrálii a na Novém Zélandu. V přepočtu za ní měsíčně zaplatili 267 korun za ověření na webu a 336 korun za ověření v mobilní aplikaci. Kromě ověření nabízí tato možnost výhody, jako je dodatečná ochrana před zneužitím účtů a přímý přístup k zákaznické podpoře.
Abyste modrý ověřovací symbol, který znají uživatelé z Twitteru, získali, je potřeba poskytnout společnosti Meta údaje z občanského průkazu a být starší 18 let.
Pro společnost Meta tento krok nabízí příslib dalšího zdroje příjmů mimo reklamu. Prodej reklam je nyní pod tlakem řady faktorů, včetně změn ochrany osobních údajů společnosti Apple a snížení rozpočtů firem na placené reklamy kvůli obavám z recese.