Očekává se, že do roku 2026 bude k dispozici více modelů elektrických dodávek než dieselových a benzinových. Do roku 2027 by měly být elektrické dodávky levnější než jejich naftové protějšky. Mezi lety 2025 a 2030 by se v EU a Velké Británii mělo prodat 3,9 milionu elektrických dodávek, což zcela postačí pro implementaci nulových emisních zón ve všech 27 hlavních městech EU a v Londýně.
Zóny bez emisí, ve kterých budou povolena pouze vozidla s nulovými emisemi, se v Evropě stávají stále populárnějšími jako nástroj boje proti znečištění ovzduší. Do roku 2030 se plánuje 35 takových zón, přičemž 19 z nich začne platit už v roce 2025. Nová směrnice EU o kvalitě ovzduší, která vstoupí v platnost v roce 2030, přiměje města k zavedení dalších opatření pro zlepšení ovzduší.
V současnosti je na trhu 23 modelů elektrických dodávek s dojezdem přes 250 kilometrů, což umožňuje většině řidičů provádět jejich každodenní jízdy bez nutnosti dobíjení. Evropská unie plánuje elektrifikaci firemních flotil a elektrické dodávky by měly hrát klíčovou roli v tomto procesu.