Evropská hlavní města připravují bezemisní zóny. Klíčem jsou elektrické dodávky

Nová analýza ukazuje, že do roku 2030 by mohly všechny hlavní města EU zavést zóny bez emisí a zároveň mít dostatek elektrických dodávek vyrobených v Evropě, aby splnila požadavky na dopravu.

elektrická dodávka

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Očekává se, že do roku 2026 bude k dispozici více modelů elektrických dodávek než dieselových a benzinových. Do roku 2027 by měly být elektrické dodávky levnější než jejich naftové protějšky. Mezi lety 2025 a 2030 by se v EU a Velké Británii mělo prodat 3,9 milionu elektrických dodávek, což zcela postačí pro implementaci nulových emisních zón ve všech 27 hlavních městech EU a v Londýně.

Zóny bez emisí, ve kterých budou povolena pouze vozidla s nulovými emisemi, se v Evropě stávají stále populárnějšími jako nástroj boje proti znečištění ovzduší. Do roku 2030 se plánuje 35 takových zón, přičemž 19 z nich začne platit už v roce 2025. Nová směrnice EU o kvalitě ovzduší, která vstoupí v platnost v roce 2030, přiměje města k zavedení dalších opatření pro zlepšení ovzduší.

V současnosti je na trhu 23 modelů elektrických dodávek s dojezdem přes 250 kilometrů, což umožňuje většině řidičů provádět jejich každodenní jízdy bez nutnosti dobíjení. Evropská unie plánuje elektrifikaci firemních flotil a elektrické dodávky by měly hrát klíčovou roli v tomto procesu.

Autor: Šimon Mitro

Související

Mercedes
Ekonomika Auta

Německé automobilky jsou pod tlakem. Goldman Sachs varuje před obtížným rokem

4925947_1_1
Zahraniční

Tchaj-wan popravil vraha. Lidskoprávní organizace i EU bijí na poplach

Pražský okruh
Domácí

Praha urychlí výstavbu okruhu díky novému stavebnímu zákonu

Vratislav_Mynář_Praha_2013
Domácí

Mynář trest nedostane. Soud jej osvobodil v kauze dotačního podvodu