Budoucnost evropské mobility nemusí být jen elektrická. Projekt Tour d'Europe, představený před Ministerstvem dopravy, ukazuje, že obnovitelná a nízkouhlíkatá kapalná paliva mohou hrát klíčovou roli při snižování emisí, aniž by bylo nutné se vzdát spalovacích motorů. Cílem iniciativy je prosadit technologickou neutralitu a zachovat konkurenceschopnost evropského autoprůmyslu.
Podle ministra dopravy Martina Kupky je důležité, aby Evropa nediskriminovala žádnou z technologií a umožnila různými způsoby dosáhnout klimatických cílů. V rámci projektu se veřejnosti i odborníkům představily dostupné nízkoemisní vozy a technologie, které umožňují sledovat a ověřovat ekologický provoz přímo ve vozidle. Zásadní výhodou je využití stávající infrastruktury čerpacích stanic i vozového parku.
Za iniciativou stojí sdružení FuelsEurope, automobilky a technologická skupina Bosch. Podle odborníků z ČEPRO a VŠCHT může být zavádění obnovitelných paliv rychlým a dostupným krokem k dekarbonizaci dopravy. Důraz je kladen na to, že evropská klimatická politika by neměla vsadit výhradně na elektrifikaci, ale podpořit všechna osvědčená řešení, včetně těch, která už jsou k dispozici.