Evropská komise připravuje zákon, který by urychlil elektrifikaci velkých firemních flotil. Podle analýzy organizace Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (T&E) by tato legislativa zajistila odbyt více než dvou milionů elektromobilů, což by evropským výrobcům pomohlo splnit jejich závazky v oblasti emisí CO₂.
Firemní vozy tvoří 60 procent nových prodejů v EU, ale přechod na elektromobily je pomalejší, než se očekávalo. V Německu a Francii dokonce firmy elektrifikují vozový park pomaleji než domácnosti. T&E proto navrhuje, aby firmy s více než 100 vozy směřovaly k plné elektrifikaci do roku 2030.
Podle odborníků by nový zákon nejen snížil emise, ale také pomohl evropským automobilkám zvýšit konkurenceschopnost. Přinesl by také téměř sedm milionů cenově dostupných elektromobilů na trh s ojetinami do roku 2035.
Evropská komise také zvažuje zavedení ekologického skóre pro elektromobily, které by zohledňovalo jejich uhlíkovou stopu při výrobě. Tento systém by zvýhodnil evropské vozy díky čistší energii používané při jejich produkci.
O budoucnosti automobilového průmyslu se bude jednat 5. března, kdy předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyen představí plán na podporu odvětví. Ekologické organizace však apelují na rychlé přijetí konkrétních opatření, která zajistí investiční jistotu nejen pro automobilky, ale i pro infrastrukturu dobíjení.