V srpnu 2024 dosáhla čínská značka BYD rekordních prodejů, kdy meziročně zvýšila dodávky o 30 procent na 373 083 vozů. Prodeje hybridů vzrostly o 48 procent, zatímco čistě bateriové vozy rostly o 12 procent. Další čínské značky, jako Li Auto a Nio, také zaznamenaly růst, a to i přes globální obchodní omezení.
Evropská unie, Spojené státy a Kanada chtějí omezit čínské elektromobily kvůli obavám, že dotace od čínské vlády poškozují místní výrobce. Zatímco USA a Kanada navrhují 100procentní cla na čínské elektromobily, EU plánuje mírnější tarifní sazby, které mohou být schváleny do konce října.
Přestože v Evropě čínské prodeje dočasně klesly, očekává se, že čínští výrobci zareagují stavbou nových továren v zahraničí, čímž si zajistí dlouhodobý růst. Například BYD investuje do výroby v Evropě, Asii i Jižní Americe.