Původní a pro automobilky velmi přísný návrh na emisní regulaci pro nové vozy s názvem Euro 7 Evropská unie upravila. Výsledná norma nebude tak přísná, pro automobilky a samotné motoristy bude však stále velmi nepříjemnou záležitostí. Hlavními navrhovanými změnami pro osobní vozy jsou sjednocení emisních limitů pro benzinové a dieselové motory a omezení emisí částic z brzd a pneumatik, které budou platit i pro elektromobily.
Pro výrobce není tak složité vyrobit „čistší“ komponenty, ale za tyto technologie splňující Euro 7 si samozřejmě nechají výrobci patřičně zaplatit a pro běžného zákazníka bude tak nákup vozu nákladnější než dnes. Problém je však v časovém horizontu. Pokud by automobilky měli čas upravit nové vozy například od roku 2030, tak by zdražení nebylo tak markantní. Vzhledem k tomu, že má ale Euro 7 přijít v platnost již za dva roky, tak musí automobilky proces urychlit. Investovat od nových technologií a ceny vozů podle toho patřičně navýšit.
Podle zprávy Evropské komise k nové emisní normě je silniční doprava zdrojem největšího znečistění vzduchu ve městech. Euro 7 má zajistit čistší životní prostředí a chránit zdraví občanů členských zemí EU. Zatím není jasné, jaká konkrétní opatření automobilky budou muset na svých autech provést a kolik to zákazníky bude ve výsledku stát. Předpokládá se, že Euro 7 zaviní zdražení především malých dostupných vozů, jako u nás nejprodávanější model Škoda Fabia.
Euro 7 má být poslední změnou před úplným přechodem na elektromobilitu, který má přijít již v roce 2035.