sobota 12. října 2024

Elektrifikace firemních aut v EU zaostává. Nejvíce v Německu a Francii

Elektrifikace firemních flotil v EU výrazně zaostává za soukromými domácnostmi, což brzdí celkový přechod na elektromobily. Nejhůře si vedou Německo, Francie, Itálie a Španělsko.

elektromobil

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Podle nové zprávy od Dataforce tvořily elektromobily ve firemním sektoru jen 12,4 procenta nových registrací v první polovině roku 2024, zatímco v soukromém sektoru to bylo 13,8 procenta. Přičemž firemní vozidla tvoří 60 procent všech nových aut v EU. Největší překážkou v rozvoji elektromobility jsou právě země s největšími automobilovými trhy v EU, jako Německo, Francie, Itálie a Španělsko.

Ve Francii, Španělsku a Itálii došlo v roce 2024 k poklesu zájmu o elektromobily ve firemním sektoru oproti roku 2023, zatímco v soukromém sektoru se situace zlepšila. Německo také rovněž zaostává.

Belgie je jedinou zemí, kde firemní sektor skutečně vede v přechodu na elektromobily. To je důsledkem daňových změn, které postupně eliminují výhody pro vozidla se spalovacími motory. Firemní auta zde mají být hlavním nástrojem pro zelenou transformaci.

Nová Evropská komise pod vedením Ursuly von der Leyen potvrdila, že dosažení cílů Zelené dohody EU je prioritou, přičemž klíčovou součástí je snížení emisí z dopravy. Podle odborníků by měla Komise přistoupit k jasným krokům, například zavést cíle pro velké firmy, aby od roku 2030 nakupovaly pouze elektromobily.

Autor: Šimon Mitro

Související

GZnDnrYXYAsWl1V
Zahraniční

Němci chtějí, aby Scholz začal jednat s Putinem. Ten posílá zbraně na Ukrajinu

Robotické taxi Cybercab od Tesly
Zahraniční Technologie

Tesla představila autonomní taxi. Na silnicích se objeví nejdřív v roce 2026

52632536641_ef64f22f6f_b
Zahraniční

Ursula jede bojovat o Moldavsko. To čekají volby prezidenta i referendum o EU

3530133311_683dc5a415_c
Zahraniční

Francie plánuje zvyšování daní. Barnierovo utahování opasků začíná