Podle nové zprávy od Dataforce tvořily elektromobily ve firemním sektoru jen 12,4 procenta nových registrací v první polovině roku 2024, zatímco v soukromém sektoru to bylo 13,8 procenta. Přičemž firemní vozidla tvoří 60 procent všech nových aut v EU. Největší překážkou v rozvoji elektromobility jsou právě země s největšími automobilovými trhy v EU, jako Německo, Francie, Itálie a Španělsko.
Ve Francii, Španělsku a Itálii došlo v roce 2024 k poklesu zájmu o elektromobily ve firemním sektoru oproti roku 2023, zatímco v soukromém sektoru se situace zlepšila. Německo také rovněž zaostává.
Belgie je jedinou zemí, kde firemní sektor skutečně vede v přechodu na elektromobily. To je důsledkem daňových změn, které postupně eliminují výhody pro vozidla se spalovacími motory. Firemní auta zde mají být hlavním nástrojem pro zelenou transformaci.
Nová Evropská komise pod vedením Ursuly von der Leyen potvrdila, že dosažení cílů Zelené dohody EU je prioritou, přičemž klíčovou součástí je snížení emisí z dopravy. Podle odborníků by měla Komise přistoupit k jasným krokům, například zavést cíle pro velké firmy, aby od roku 2030 nakupovaly pouze elektromobily.