čtvrtek 19. prosince 2024

E-shopy si mnou ruce. Konec roku jim vynesl až 70 miliard korun

Tržby mají české e-shopy letos rekordní. Může za to listopadový Black Friday a předvánoční nákupy.

smm_img

E-shopy jsou rychle se rozpínající formou nákupu.
Zdroj: Rawpixel

  • E-shopy jsou rychle se rozpínající formou nákupu.
  • Zdroj: Rawpixel

Konec roku, spojený s vánočními nákupy, znamená žně zejména pro e-shopy. Ty si letos v porovnání s loňskem polepšily v tržbách o pět procent, což znamená, že do závěru roku by mohly dosáhnout tržeb bezmála 200 miliard korun. Na vánoční nákupy však připadá více než třetiny z této sumy. Podle Asociaci pro elektronickou komerci jsou stěžejním bodem v tomto období nejen vánoční nákupy, ale i listopadový Black Friday.

A protože vánoční nákupy podle dlouhodobých statistiky vrcholí kolem 10. prosince, mohou e-shopy letos hovořit o rekordní sezóně už dokonce skoro týden před Štědrým dnem. V přepočtu na jednoho zákazníka se částka utracená v e-shopu z loňských 4,5 tisíce zvedla na letošních šest tisíc.

Autor: Jan Skala

Související

31216122554_15c8e8a408_c
Domácí Vánoce

Lidé se o třetím adventu vrhli ve velkém do nákupních center a nakupovali dárky

vánoční nákupy
Domácí Vánoce

Vánoční dárky nakupuje 90 procent Čechů online

Santa
Ostatní Vánoce

Za 30 dní jsou Vánoce

nakupovací aplikace
Domácí Nakupování

Jak nakupovat bezpečněji nejen na Black Friday?