pondělí 8. prosince 2025

E-shopy si mnou ruce. Konec roku jim vynesl až 70 miliard korun

Tržby mají české e-shopy letos rekordní. Může za to listopadový Black Friday a předvánoční nákupy.

smm_img

Ilustrační foto.
Zdroj: Rawpixel

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Rawpixel

Konec roku, spojený s vánočními nákupy, znamená žně zejména pro e-shopy. Ty si letos v porovnání s loňskem polepšily v tržbách o pět procent, což znamená, že do závěru roku by mohly dosáhnout tržeb bezmála 200 miliard korun. Na vánoční nákupy však připadá více než třetiny z této sumy. Podle Asociaci pro elektronickou komerci jsou stěžejním bodem v tomto období nejen vánoční nákupy, ale i listopadový Black Friday.

A protože vánoční nákupy podle dlouhodobých statistiky vrcholí kolem 10. prosince, mohou e-shopy letos hovořit o rekordní sezóně už dokonce skoro týden před Štědrým dnem. V přepočtu na jednoho zákazníka se částka utracená v e-shopu z loňských 4,5 tisíce zvedla na letošních šest tisíc.

Autor: Jan Skala

Související

online nakupování
Domácí

Online tržiště mohou být past. Na co si dát pozor?

nákupy na Vánoce v Americe
Domácí

Češi si na Vánoce půjčují výrazně míň než Američané

smm_img
Domácí

Dorazí dárky včas? Po 19. prosinci už radši nic neobjednávejte

online Tržiště
Domácí

Kraj Vysočina v příštím roce spustí online Tržiště