Na konci příštího roku se znovu začne stavět na dálnici D52, která spojí Brno s rakouskou hranicí. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo od ministerstva životního prostředí kladné vyjádření v oblasti posouzení vlivů stavby na životní prostředí, které se týká chybějících 23 kilometrů dálnice. „Dálniční spojení je jasnou prioritou. Z Brna do Vídně se tak v roce 2032 dostaneme po nové dálnici D52 a ušetříme více než 30 minut,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Stavbě dálnice dosud bránily mnohé žaloby, zejména od ekologických aktivistů, jimž nezřídkakdy soudy vyhověly. Současné rozhodnutí tyto stížnost bere v potaz, ovem zohledňuje i horšící se dopravní situaci, která je v daném úseku jiná než v minulé desetiletce, kdy byly protestující slyšet nejhlasitěji.
V současné době má D52, navazující na silnici první třídy I/52 má necelých 17 kilometrů v úseku Rajhard – Pohořelice, jenž je v provozu od roku 1996. Finální práce by se měly uskutečnit do konce roku 2031 v oblasti Vodní nádrže Nové Mlýny a na jihu Brna.
MŽP vydalo souhlasné stanovisko EIA k záměru “D52 Pohořelice - st. hranice ČR/Rakousko + SSÚD Pohořelice”. Toto stanovisko je zásadní pro dokončení přípravy chybějících úseků D52 v délce 23,1 km. Úsek je rozdělen na 3 samostatné stavby. Nejsložitější je průchod přes VN Nové Mlýny pic.twitter.com/5Zw7coogDc
— Radek Mátl (@MatlRadek) July 21, 2025