Dopravní podnik tímto krokem, jak tvrdí jeho zástupci, získá více informací o využívání spojů. Může díky tomu efektivněji plánovat a přizpůsobovat systém městské dopravy potřebám cestujících.
„Abychom mohli systém hromadné dopravy optimalizovat a přizpůsobovat reálné poptávce cestujících, potřebujeme mít detailní přehled o potřebách a chování obyvatel Brna a jeho návštěvníků. Systém automatického sčítání cestujících nám přinese konkrétní a přesná data o využívání jednotlivých spojů. Analýza těchto dat nám umožní dlouhodobě i krátkodobě plánovat jednotlivé spoje, optimalizovat nasazení vozidel na jednotlivé linky podle jejich kapacity nebo na základě vytíženosti upravovat intervaly mezi spoji,“ uvedl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.
Nový systém pro městskou dopravu bude stát přes 72 milionů korun. Projekt počítá s tím, že se vozy vybaví speciálními kamerami u 3 032 dveří, a to ve všech 746 vozidlech dopravního podniku.
Lidé na sociálních sítích však sdílejí své obavy, že zavedení nového systému povede ke snížení počtu spojů. „Takže otázka je, které spoje uberete v rámci zlepšování služeb“, napsal na facebookové stránky dopravního podniku jeden z Brňanů. „Tím chcete říct, že v zájmu zkvalitnění cestování uberete ještě víc spojů. Takže, když nám třeba 26 jezdila kdysi po pěti až deseti minutách a teď jezdí po deseti až 20 minutách, protáhnete to na půlhodinku. Což znamená, že těch lidí bude jezdit ještě míň, protože raději přesedlají na auta a ještě víc nám zahustí dopravu v rozkopaném Brně,“ bojí se další uživatelka Facebooku.