Dopravci se hádají o nástěnky, spor ženou k Evropské komisi

Drážní informační nástěnky s jízdními řády se staly předmětem ostrého sporu mezi Českými drahami a RegioJetem. Ten chce nástěnky využívat pro informování o svých spojích, dráhy mu jich ale nabízejí daleko méně, než si přeje.

Praha-Smichov-2023-05_08_small

Nádraží Praha-Smíchov
Zdroj: vlakemjednoduse.cz

  • Nádraží Praha-Smíchov
  • Zdroj: vlakemjednoduse.cz

Podle RegioJetu má konflikt kořeny v tajné smlouvě mezi Českými drahami a Správou železnic, kdy si dráhy nechaly práva na všechny nástěnky na nádražích i přes jejich prodej Správě železnic.

Podle Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře jsou nástěnky služebním zařízením a musí být přístupné všem dopravcům. Jenže dráhy mají smlouvu s RegioJetem jen na čtyři měsíce.

Podle Českých drah můžou jiní dopravci využívat nástěnky, které sami ve stanicích umístili, anebo mohou používat zařízení Správy železnic.

„RegioJet se nyní obrací s výzvou na ministra dopravy a na Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře s oznámením, že České dráhy dosud nesplnily povinnost podle pravomocných rozhodnutí uzavřít s RegioJet smlouvu na nediskriminační dobu a plánuje apelovat na Evropskou komisi s cílem zabezpečit spravedlivý přístup pro všechny dopravce,“ uvedla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.

Související

railway_steam_locomotive_steam_smoke_winter_snowy_vehicles-771576
Domácí

České dráhy chtěly ojeté vozy z Německa. Z kontraktu nakonec vycouvaly

1280px-Praha,_Staré_město,_Florenc,_grafitti_vlak_metra_81-71
Domácí

Kraj vztyčil varovný prst. České dráhy musí lépe čistit vlaky

Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.
Ostatní Zajímavosti

Nejlepším hercem v reklamě je opět Trojan

Lovosice,_nádraží,_III._nástupiště
Domácí

Na stovky milionů už vyšla oprava lovosického nádraží. A bude stát další