V zemích Evropské unie připadá v průměru 12,1 osobních elektrických vozidel s externím dobíjením na jeden veřejný dobíjecí bod, v Česku je to 6,7 vozidel. Celkem je v republice 4 313 veřejných dobíjecích bodů, jelikož je zatím o elektromobily mnohem menší zájem než ve zbytku EU, je síť dobíjení ve srovnání s okolními zeměmi nadprůměrná.
V počtu veřejných dobíjecích bodů se Česká republika umístila na 13. místě mezi zeměmi EU. „ Díky stále relativně nízkému počtu elektrických vozidel s externím dobíjením u nás je však uvedený podíl připadající na veřejný bod nižší než ve většině zemí EU. Jakkoli na některých místech zejména v exponovaných časech již může docházet k plné obsazenosti stanic, dochází nejen k rozšiřování jejich počtu, ale také k postupnému upgradu směrem k vyšším dobíjecím výkonům,“ uvedl Jindřich Frič, ředitel Centra dopravního výzkumu.
Nejvíce (1 129) dobíjecích bodů je v Praze. Celkem 650 dobíjecích bodů je ve Středočeském kraji a 488 pak v Jihomoravském kraji. Nejméně bodů je evidováno v Karlovarském (87), Zlínském (95) a Libereckém kraji (104).
„Aktuální výkon veřejných dobíjecích stanic je teoreticky dostatečný pro cca 103 tisíc bateriových elektrických vozidel nebo 165 tisíc plug-in hybridních vozidel. Aktuálně je v České republice registrováno přes 20 tisíc elektromobilů a 12 tisíc plug-in hybridů, to znamená, že dostatečný výkon veřejných dobíjecích stanic dle AFIR by měl činit 36,4 MW. V Česku již výkon dobíjecích stanic překročil 133 MW,“ řekl Jan Bezděkovský, pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu.