Do konce roku 2024 by mělo mít Česko 134 kilometrů nových dálnic a 85 km silnic prvních tříd. „V příštích dvou letech otevřeme dlouhé úseky nových dálnic jako je 32 kilometrů písecké D4, k rakouským hranicím se přiblížíme s jihočeskou D3, která se prodlouží o více než 28 kilometrů nebo na Moravě bude o 21 kilometrů delší dálnice D55 u Starého Města,“ popsal stavby nových úseků dálnic ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
„V roce 2023 máme proinvestiční rozpočet na dopravní stavby ve výši 150,9 miliardy korun, z čehož 65,5 miliardy půjde na výstavbu nových komunikací. Díky tomu budeme moct pokračovat v dostavbě D35 jako alternativní spojnicí Čech a Moravy, zahájíme další úseky karlovarské dálnice D6 a u Olomouce rozestavíme další část dálnice D55,“ dodal Kupka.
Podle plánu ministerstva dopravy by se během příštího roku mělo zprovoznit nových 15,4 kilometrů dálnic a 43,1 kilometrů silnic I. třídy. V roce 2024 to bude rekordních 118,1 kilometrů dálnic a dalších 41,5 km silnic I. třídy.
Představili jsme jízdní řád výstavby klíčových komunikací pro další roky. Do dvou let se dálniční síť rozšíří o 134 km nových dálnic, přibude také 85 km silnic I. třídy. Máme připravený rekordní rozpočet SFDI: 150,9 mld. Kč, z čehož 65,5 mld. půjde na výstavbu nových komunikací. pic.twitter.com/jRlkUauMrR
— Martin Kupka (@makupka) December 22, 2022