V letech 2020 až 2024 rozdělilo MŠMT celkem 4,1 miliardy korun, které pomohly školám v několika klíčových oblastech, včetně distanční výuky, digitálních pomůcek a podpory znevýhodněných žáků.
Největší pomoc zamířila do regionů s vysokou mírou strukturálních problémů, jako je Moravskoslezský, Ústecký a Karlovarský kraj. „Chceme, aby znevýhodnění žáci měli rovné šance. Proto mohou využívat zařízení, která si mohou půjčit a používat jak ve škole, tak doma,“ uvedla Anna Stočesová Martinková z MŠMT. Tato opatření mají pomoci překonat digitální propast mezi žáky.
Kromě technického zázemí se ministerstvo soustředí na metodickou podporu při zavádění nového kurikula, zejména v oblasti digitálních kompetencí a výuky informatiky. Podle dat MŠMT hodnotí 85 procent ředitelů škol tyto změny pozitivně. Výzvou do budoucna je plné zapojení digitálních technologií do výuky, což zahrnuje školení učitelů a další rozvoj vybavení škol.