Přestavba Masarykova nádraží není jedinou železniční akcí velkého investičního charakteru, který má pro hlavní město v plánu Správa železnic. Podnik totiž oznámil, že se dokončuje projekt na výstavbu nového odstavného nádraží v pražské Libni. To by v prostorách Malletova depa mělo začít růst příští rok. Termín dokončení je v závěru roku 2026. Podle správy je libeňský prostor jediným vhodným místem severně od hlavního nádraží.
🚃 Více místa pro vlaky v pražském uzlu!
— Správa železnic (@Spravazeleznic) January 9, 2024
Nové koleje pro krátkodobé provozní odstavení souprav připravujeme u depa v Praze-Libni. Půjde o dálkové, příměstské nebo noční vlaky. Koleje propojíme také s Novým spojením. Dopravci budou mít k dispozici technické vybavení pro ošetření… pic.twitter.com/dfqLraOIZO
Nádraží bude sloužit regionální i dálkové dopravě a umožní odstavení až devíti souprav. „Koleje propojíme také s Novým spojením. Dopravci budou mít k dispozici technické vybavení pro ošetření souprav, aby při výjezdu z výchozích stanic zářily čistotou, měly doplněnou vodu a připravené toalety,“ stojí ve zprávě železničářů.
Odstavné kapacity, s jejichž stavbou se příští rok začne, jsou v plánu už celá desetiletí. Kromě libeňského depa by v budoucnu mělo dojít ještě na dvě místa na jih od Hlavního nádraží. Konkrétně jde o lokality Trnkov – Slatin jižně od trati mezi Vršovicemi a Zahradním Městem a o Strašnice ležící severně od téže trati.