Depa Českých drah zezelenají. Dostanou fotovoltaiku

České dráhy vybudují v několika svých depech střešní a pozemní fotovoltaické elektrárny. Jako nejvhodnější pro novinku se jeví depa v Havlíčkově Brodě, Děčíně nebo v pražské Michli.

fotovoltaika Českých drah

Do roku 2026 chtějí České dráhy vybudovat fotovoltaickou elektrárnu v Havlíčkově Brodě, České Třebové a Děčíně.
Zdroj: České dráhy

  • Do roku 2026 chtějí České dráhy vybudovat fotovoltaickou elektrárnu v Havlíčkově Brodě, České Třebové a Děčíně.
  • Zdroj: České dráhy

Český dopravce plánuje zřídit fotovoltaické elektrárny v depech v Havlíčkově Brodě, České Třebové, Děčíně a pražské Michli. Ve Valašském Meziříčí prověřuje možnost vybudování fotovoltaiky společně s bateriovým úložištěm. V provozu by měly být od příštího roku. České dráhy také dokončují podklady na zpracování projektové dokumentace pro střešní fotovoltaickou elektrárnu na Odstavném nádraží Praha jih. Už nyní má fotovoltaické panely nainstalované třeba depo v Bohumíně. Ještě tento týden podnik vypíše veřejnou zakázku na vybudování tří střešních elektráren.

„Takto vyrobenou elektřinu budeme chtít využít pro pokrytí spotřeby elektrické energie v našich budovách v servisním zázemí. Může nám to přinést i nezanedbatelnou úsporu v nákladech,“ říká místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus.

Pro pozemní fotovoltaiku dopravce prověřoval 26 lokalit, vybral jich pět. Nakonec zvolil Bohumín, Olomouc, Českou Třebovou, Třebovice a Valašské Meziříčí.

Aktuálně České dráhy využívají skoro 97 procent spotřebované energie na trakční elektřinu při jízdě vlaků.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

487002929_1052517570233231_1885175226101958985_n
Domácí

Vlaky budou jezdit jinak. Od zítřka platí nové jízdní řády

větrná elektrárna
Domácí Zelená energie

Česko zrychlí stavbu solárních a větrných elektráren

elektřina
Ekonomika Zelená energie

Komunitní energetika nabírá v Česku na síle

Prodloužená hala údržby ČD v Šumperku
Domácí

Šumperské depo je o 15 metrů delší, vlaky se budou servisovat snadněji