Myšlenka tunelu pod Kanálem se objevila už na počátku devatenáctého století, kdy ji zvažoval i Napoleon. Teprve moderní technologie ve dvacátém století ale umožnily stavbu skutečně zahájit. V roce 1986 podepsaly Británie a Francie smlouvu, která otevřela cestu k tunelu mezi Folkestone a Calais.
Během čtyř let téměř 13 000 pracovníků vyrazilo 95 mil tunelů v průměrné hloubce 150 stop pod mořským dnem. Odstranili kolem 8 milionů kubíků zeminy a vznikly tři propojené tunely – dva pro vlaky a jeden servisní. Celková cena díla dosáhla asi 15 miliard dolarů.
Po průrazu v prosinci 1990 si francouzské a britské týmy vyměnily vlajky a připily si šampaňským. Provoz pro cestující začal 6. května 1994 za účasti královny Alžběty II. a prezidenta Françoise Mitterranda. Společnost Eurotunnel získala koncesi na 55 let a dnes tudy jezdí rychlovlaky Eurostar mezi Londýnem a Paříží, které urazí 31 mil dlouhý úsek tunelem – z toho 23 mil pod mořem – za 20 minut. Eurotunel je třetí nejdelší železniční tunel na světě.