Jedna z částí pražského Národního divadla, Laterna magika pokračuje v jedinečném projektu Laterna for Camera. Ten iniciuje tvorbu nezávislých a umělecky progresivních audiovizuálních děl s novými technologiemi. Proto už dnes mohou poprvé diváci nezvykle usednout do hlediště Nové scény jako do kinosálu, v němž se chystá projekce tří krátkých tanečních filmů, které vznikly právě z podnětu Laterny magiky. Jde o snímky Otvírání studánek z roku 1966, New Normal z doby covidové pandemie a premiérový projekt Krajina těla, který navazuje na stejnojmennou inscenaci z repertoáru Laterny magiky.
Nejvíce pozornosti přitahuje bezmála šedesát let starý film Otvírání studánek, který je léta nejvíce oceňovaný krátkometrážní kus z dílny Laterny magiky. Podkladem pro jeho vznik byla stejnojmenná kantáta Bohuslava Martinů, kterou skladatel složil v roce 1956 na motivy básně Miloslava Bureše. Vychází z lidového zvyku jarního čištění studánek po předešlé zimě. Dílo režiséra Alfréda Radoka, scenáristy Miloše Formana a choreografky a tanečnice Zory Šemberové vzniklo v roce 1960, ale na programu je až od roku 1966.