pátek 22. listopadu 2024

Dálnice D5 u Plzně se začala propadat. Opravy se ale dočká až příští rok

Za celých sedmnáct let nemuseli silničáři povrch dálnice u vrchu Valíku opravovat. O to je teď problém větší, protože na místě se začala vozovka propadat.

Dálnice_D5_-_Tunel_Valík

Tunel Valík už na D5 slouží sedmnáct let.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Tunel Valík už na D5 slouží sedmnáct let.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Pouze s několika záplatami a výstražnými dopravními značkami, ale bez omezení rychlosti, vyřešilo pro tuto chvíli Ředitelství silnic a dálnic problém, který nastal na dálnici D5 u tunelu Valík nedaleko Plzně. Tam se totiž začala propadat vozovka, což mohla způsobit například špatná izolace. Pravou příčinu odhalí až oprava, která je v plánu až na příští rok.

Podle ŘSD se rekonstrukce dálnice u Valíku plánuje už několik let. Proto se také současnou situaci rozhodli silničáři řešit provizorně a komplexní opravu nechat až na jaro příštího roku. Oblast kolem Valíku je totiž jediným místem na plzeňském obchvatu, které ještě nedostalo nový povrch.

Zmiňovaný úsek, kde k propadu došlo, je v provozu od října 2006. První vozidla na D5 z Plzně směrem na Rozvadov vyjela už v roce 1997. Se stavbou od Prahy na Plzeň se začalo už na konci sedmdesátých let.

Autor: Jan Skala

Související

Gc7YVRKWIAAOGcn
Domácí

Poplach v centru Prahy. Únik plynu odpojil domy od elektřiny

dálnice
Domácí

Stavba dálnice u Olomouce je v půlce. Dělníci na ní budou pracovat i v zimě

Tramvaj na Libeňském mostě
Domácí

Tramvaje na Libeňském mostě budou nahrazeny autobusy

Nádražní budova, kde došlo k tragické události
Zahraniční

Padají první obvinění za zřícenou střechu. Srbské úřady zadržely 11 osob