neděle 19. ledna 2025

Dálnice D5 u Plzně se začala propadat. Opravy se ale dočká až příští rok

Za celých sedmnáct let nemuseli silničáři povrch dálnice u vrchu Valíku opravovat. O to je teď problém větší, protože na místě se začala vozovka propadat.

Dálnice_D5_-_Tunel_Valík

Tunel Valík už na D5 slouží sedmnáct let.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Tunel Valík už na D5 slouží sedmnáct let.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Pouze s několika záplatami a výstražnými dopravními značkami, ale bez omezení rychlosti, vyřešilo pro tuto chvíli Ředitelství silnic a dálnic problém, který nastal na dálnici D5 u tunelu Valík nedaleko Plzně. Tam se totiž začala propadat vozovka, což mohla způsobit například špatná izolace. Pravou příčinu odhalí až oprava, která je v plánu až na příští rok.

Podle ŘSD se rekonstrukce dálnice u Valíku plánuje už několik let. Proto se také současnou situaci rozhodli silničáři řešit provizorně a komplexní opravu nechat až na jaro příštího roku. Oblast kolem Valíku je totiž jediným místem na plzeňském obchvatu, které ještě nedostalo nový povrch.

Zmiňovaný úsek, kde k propadu došlo, je v provozu od října 2006. První vozidla na D5 z Plzně směrem na Rozvadov vyjela už v roce 1997. Se stavbou od Prahy na Plzeň se začalo už na konci sedmdesátých let.

Autor: Jan Skala

Související

Vizualizace: Nová tramvajová trať Olšanská – Habrová, zastávka Nový Žižkov
Domácí

Praha chystá dvě nové tramvajové tratě. DPP získalo povolení

policejní pouta-ilustrační foto
Krimi

Zabil jsem ženu a jdu vystřílet fakultu, vyhrožoval muž pražským policistům

Břevnovský klášter, hrob číslo 15, jeden z mála jedinců uložených do rakve
Domácí Zajímavosti

V Břevnově odkryli unikátní válečné pohřebiště z období sedmileté války

Rodina
Domácí

Praha podpoří rodiny s hendikepovanými dětmi