Dálnice D52, která propojí Brno s Rakouskem, má zatím hotový pouze úsek do Pohořelic. Zbývajících 23 kilometrů k hranici bude rozděleno do tří stavebních částí. Násyp přes vodní dílo Nové Mlýny nahradí původně zvažovanou estakádu a naváže na trasu současné silnice I/52. Podle ministerstva dopravy řešení sníží ekologické dopady a umožní rychlejší postup prací.
Premiér Petr Fiala označil rozhodnutí za zásadní krok k rozvoji dopravní infrastruktury. Po dokončení se cesta mezi Brnem a Vídní zkrátí zhruba o půl hodiny, jízda bude bezpečnější a plynulejší. Podle odhadů by výstavba probíhala mezi lety 2027 a 2031, s celkovými náklady přes šest miliard korun.
Dálnice D52 bude součástí evropského koridoru Baltské moře – Jadran a naváže na rakouskou dálnici A5 u Mikulova. Po jejím dokončení se má stát klíčovou spojnicí nejen pro cestující k Jadranu, ale i pro obchodní vztahy mezi Českem a Rakouskem.