pátek 9. května 2025

Čtvrt století provozu a dalších deset let oprav. To čeká Strahovský tunel

Šest miliard korun, takový by měl být konečný účet za opravu Strahovského tunelu. Ta potrvá zhruba deset let.

Strahovsky_tunel-vjezd

Plány na Strahovský tunel pochází z období tuhé normalizace.
Zdroj: Wikipedia

  • Plány na Strahovský tunel pochází z období tuhé normalizace.
  • Zdroj: Wikipedia

Šest miliard korun si vyžádá oprava Strahovského tunelu, kterou na svém pondělní jednání odsouhlasila pražská radnice. Rekonstrukce by měla trvat zhruba deset let. V projektu se počítá s celkovou modernizací stavby, s novými odvodňovacími kanály, s rekonstrukcí povrchu vozovky a dokonce s místem pro úkryt osob v ohrožení. Podle náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba nebudou čtyři etapy oprav tunelu kolidovat s rekonstrukcí Barrandovského mostu.

Více než dva kilometry dlouhý tunel představuje klíčovou spojku mezi Smíchovem a Břevnovem a je velice důležitý pro plynulý průjezd městem. Plány na jeho stavbu spadají až do druhé poloviny sedmdesátých let dvacátého století, se samotnou stavbou se začalo už v roce 1980. Trvala do roku 1997.

Strahovský tunel je součástí Ochranného systému metra, v případě potřeby jej uzavřou tlakové uzávěry na obou koncích, které odolají tlakovému výbuchu. V případě nouze by se do tohoto krytu mohlo ukrýt 15 tisíc osob.

Autor: Jan Skala

Související

hrbitov-valasske-mezirici-nova-studie-rekonstrukce-02_denik-630-16x9@2x
Domácí

Hřbitov ve Valašském Meziříčí čeká proměna za 150 milionů

Karlovy_Vary_výletní_restaurace_Jelení_skok
Domácí

Jelení skok znovu otevře. Legendární budova však potřebuje opravit

Singende_Fontäne_Marianske_Lazne
Domácí

Fontána v Mariánských Lázních už zase hraje. Zatím však jen zkušebně

492112782_1193200485504225_9136819208869079743_n
Domácí

Drama na pražské radnici. Pospíšilův odchod žene vodu na pirátský mlýn