Čtvrt století provozu a dalších deset let oprav. To čeká Strahovský tunel

Šest miliard korun, takový by měl být konečný účet za opravu Strahovského tunelu. Ta potrvá zhruba deset let.

Strahovsky_tunel-vjezd

Plány na Strahovský tunel pochází z období tuhé normalizace.
Zdroj: Wikipedia

  • Plány na Strahovský tunel pochází z období tuhé normalizace.
  • Zdroj: Wikipedia

Šest miliard korun si vyžádá oprava Strahovského tunelu, kterou na svém pondělní jednání odsouhlasila pražská radnice. Rekonstrukce by měla trvat zhruba deset let. V projektu se počítá s celkovou modernizací stavby, s novými odvodňovacími kanály, s rekonstrukcí povrchu vozovky a dokonce s místem pro úkryt osob v ohrožení. Podle náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba nebudou čtyři etapy oprav tunelu kolidovat s rekonstrukcí Barrandovského mostu.

Více než dva kilometry dlouhý tunel představuje klíčovou spojku mezi Smíchovem a Břevnovem a je velice důležitý pro plynulý průjezd městem. Plány na jeho stavbu spadají až do druhé poloviny sedmdesátých let dvacátého století, se samotnou stavbou se začalo už v roce 1980. Trvala do roku 1997.

Strahovský tunel je součástí Ochranného systému metra, v případě potřeby jej uzavřou tlakové uzávěry na obou koncích, které odolají tlakovému výbuchu. V případě nouze by se do tohoto krytu mohlo ukrýt 15 tisíc osob.

Autor: Jan Skala

Související

Nádražní budova, kde došlo k tragické události
Zahraniční

Padají první obvinění za zřícenou střechu. Srbské úřady zadržely 11 osob

Central_part_of_Slav_Epic_in_Veletržní_palác,_Prague
Domácí

Praha neví, kam se Slovanskou epopejí. Zatím proto zůstane na Moravě

1920px-Barrandovský_most,_letecký_pohled
Domácí

Prahu čeká úleva. Opravený Barrandovský most se otevře už příští týden

459323322_10230923340094642_5247763099429402001_n
Domácí

Rozkol u Pirátů. Volba Hřiba vyhnala za strany Michailidu i další členy