Šest miliard korun si vyžádá oprava Strahovského tunelu, kterou na svém pondělní jednání odsouhlasila pražská radnice. Rekonstrukce by měla trvat zhruba deset let. V projektu se počítá s celkovou modernizací stavby, s novými odvodňovacími kanály, s rekonstrukcí povrchu vozovky a dokonce s místem pro úkryt osob v ohrožení. Podle náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba nebudou čtyři etapy oprav tunelu kolidovat s rekonstrukcí Barrandovského mostu.
Více než dva kilometry dlouhý tunel představuje klíčovou spojku mezi Smíchovem a Břevnovem a je velice důležitý pro plynulý průjezd městem. Plány na jeho stavbu spadají až do druhé poloviny sedmdesátých let dvacátého století, se samotnou stavbou se začalo už v roce 1980. Trvala do roku 1997.
Strahovský tunel je součástí Ochranného systému metra, v případě potřeby jej uzavřou tlakové uzávěry na obou koncích, které odolají tlakovému výbuchu. V případě nouze by se do tohoto krytu mohlo ukrýt 15 tisíc osob.