Čtvrt století provozu a dalších deset let oprav. To čeká Strahovský tunel

Šest miliard korun, takový by měl být konečný účet za opravu Strahovského tunelu. Ta potrvá zhruba deset let.

Strahovsky_tunel-vjezd

Plány na Strahovský tunel pochází z období tuhé normalizace.
Zdroj: Wikipedia

  • Plány na Strahovský tunel pochází z období tuhé normalizace.
  • Zdroj: Wikipedia

Šest miliard korun si vyžádá oprava Strahovského tunelu, kterou na svém pondělní jednání odsouhlasila pražská radnice. Rekonstrukce by měla trvat zhruba deset let. V projektu se počítá s celkovou modernizací stavby, s novými odvodňovacími kanály, s rekonstrukcí povrchu vozovky a dokonce s místem pro úkryt osob v ohrožení. Podle náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba nebudou čtyři etapy oprav tunelu kolidovat s rekonstrukcí Barrandovského mostu.

Více než dva kilometry dlouhý tunel představuje klíčovou spojku mezi Smíchovem a Břevnovem a je velice důležitý pro plynulý průjezd městem. Plány na jeho stavbu spadají až do druhé poloviny sedmdesátých let dvacátého století, se samotnou stavbou se začalo už v roce 1980. Trvala do roku 1997.

Strahovský tunel je součástí Ochranného systému metra, v případě potřeby jej uzavřou tlakové uzávěry na obou koncích, které odolají tlakovému výbuchu. V případě nouze by se do tohoto krytu mohlo ukrýt 15 tisíc osob.

Autor: Jan Skala

Související

Slapy
Domácí

Řidiče čekají dva roky objížděk. Hráze přehrad Slapy a Orlík se zavřou

Prague_metro_station_Nadrazi_Holesovice
Domácí

Místo metra zase jezdí autobusy. Výluka na lince C trvá po celý víkend

445105843_1182373912759051_3099480321444512256_n
Domácí

Novotný má smůlu. Do funkce starosty Řeporyjí se podle soudu nevrátí

Obchvat Bohumín
Domácí

Začíná rekonstrukce obchvatu Bohumína. Řidiče čeká dopravní omezení